وعده وزیر راه برای پیگیری مطالبات صنفی رانندگان کامیون

  • 06 خرداد 1397 - 20:28
وعده وزیر راه برای پیگیری مطالبات صنفی رانندگان کامیون

پس از چند روز اعتصاب پیاپی رانندگان کامیون در مناطق مختلف ایران، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دولت حسن روحانی، روز یکشنبه در دیدار با نمایندگان آنها، اعتراض را «حق» رانندگان دانست و وعده داد که مطالبات صنفی آنها را پیگیری کند.

از اول خرداد ماه امسال رانندگان کامیون در بسیاری از شهرهای ایران، دست به اعتصاب زده و از حمل و نقل بار خودداری می‌کنند. اعتصاب کامیون‌داران انتقال سوخت و تولیدات غذایی و کشاورزی را در برخی نواحی ایران با اختلال روبرو کرده است.

کم بودن کرایه حمل بار، کمیسیون‌های بالای شرکت‌های حمل و نقل، افزایش هزینه بیمه و تامین اجتماعی، افزیش بهای سوخت، و افزایش قیمت لوازم یدکی به ویژه لاستیک و روغن در پی نوسانات بازار ارز و تحویل بار در بندرها و پایانه‌ها به شرکت‌های با نفوذ، و کمبود سهمیه روزانه گازوئیل از جمله معضلاتی است که رانندگان خواستار رسیدگی به آن شده‌اند.

این اعتراض‌ها که به روایت گزارش‌های و تصاویر ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی روز یکشنبه ششم خرداد نیز ادامه داشته است، سبب شد که دولت، مجلس و سازمان تأمین اجتماعی وعده‌هایی در جهت بهبود شرایط کار این صنف بدهند.

دیدگاه