اجرای سرود ناشنوایان به علت شباهت آن به «حرکات موزون» متوقف شد

  • 06 خرداد 1397 - 18:37

اجرای برنامه گروهی زنان کم‌شنوا و ناشنوا در مصلی تهران در روز ۵ خرداد ۹۷ به دلیل شباهت آن به «حرکات موزون» متوقف شد. این در حالی بود که اعضای گروه سرود همگی چادر به سر داشتند و «پوشش کامل اسلامی» را رعایت کرده بودند.

این برنامه به مناسبت ماه رمضان و با مضامین مذهبی در نقاط مختلف تهران توسط این گروه به اجرا درآمد اما شب گذشته پس از اجرای دو برنامه، از ادامه آن جلوگیری به عمل آمد.

مربی و سرپرست این تیم در این باره گفت: «ما امروز برنامه داشتیم و قرار بود سرود اجرا کنیم. دو اجرا در مورد امام رضا و ماه مبارک رمضان انجام دادیم. بعد از اجرا به ما خبر دادند که سرودتان را اجرا نکنید چون اشاره شما برابر حرکات موزون است در حالی که اشاره بچه‌ها برابر زبان صحبت کردن آنهاست. در عین حال اشاره آنها بسیار معنوی بود. جالب بود که همه مردم [از اجرا] خوششان آمد اما متاسفانه مردمی که [زبان] ناشنوایان را نمی‌شناختند اعلام کردند که نباید اجرا کنند.»

وی در ادامه افزود: «من متاسفم برای همه آنهایی که می‌گویند ما از معلولین حمایت می‌کنیم، اما در این زمان که ماه مبارک رمضان است و همه باید با هم مهربان باشند، حق و حقوق ناشنوایان را به راحتی پایمال می‌کنند.»

این مساله اعتراضات بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. «کمپین معلولان» نیز با اعتراض به متوقف کردن این برنامه بخش‌هایی از اجرای دیشب را در صفحه توئیتر خود به نمایش گذاشته است.

دیدگاه