پرداخت دیه در انتظار معلمی که موی ۹ دختر را قیچی کرد

  • 04 خرداد 1397 - 17:21
پرداخت دیه در انتظار معلمی که موی ۹ دختر را قیچی کرد

مسلم امینی‌نژاد، رئیس آموزش و پرورش شهرستان «فسا» در استان فارس از احتمال صدور حکم پرداخت دیه و بازنشستگی زودهنگام برای معلمی که موی ۹ دختر را قیچی کرده بود، خبر داد.

مسلم امینی‌نژاد گفته که «ما پرونده این معلم را به تخلفات اداری آموزش و پرورش فسا فرستادیم ولی هنوز حکمی صادر نشده است.»

آقای امینی‌نژاد افزوده «یکی از اولیا هم به دادگاه فسا شکایت کرده‌ که در آنجا نیز هنوز حکمی صادر نشده اما به زودی حکم صادر می‌شود.»

به گفته او «از میان این ۹ دانش آموز، خانواده سه نفر از آن‌ها شکایتی نداشته‌اند. والدین چهار نفر از دانش آموزان هم رضایت دادند اما دو خانواده هستند که شکایت دارند.»

رئیس آموزش و پرورش شهرستان فسا اضافه کرده که «این معلم هم تخلف اداری کرده و هم به‌خاطر قیچی کردن موی دانش آموزان، ممکن است مشمول دیه شود.»

او گفته که «یک سال به بازنشستگی این معلم مانده است و این امکان هست که با وجود رخ دادن این اتفاق معلم را با ۲۹ سال سابقه کار بازنشست کنند.»

چندی پیش معلم یک دبستان دوم ابتدایی شهر «فسا» استان فارس برای رفع مشکل دید دانش آموزان آخر کلاس، موی سر ۹ دانش آموز ردیف‌های جلویی کلاس را با قیچی کوتاه کرده بود که این اقدام بازتاب‌های فراوانی به همراه داشت.

پیش از این نیز معاون پرورشی مدرسه‌ای در شهر «آبادان» موهای یک دختر دانش‌آموز را به این بهانه که ناظم مرد مدرسه را می‌تواند «تحریک» کند٬ قیچی کرده بود.

این دختر دانش آموز که گزارش شده سابقه بیماری «آسم» دارد پس از این اتفاق «دچار آسم شدید عصبی شده و به یکی از بیمارستان‌های آبادان منتقل» شده بود.

بنابر اعلام آموزش و پرورش این معاون پرورشی از کار تعلیق شده و برای وی پرونده قضایی تشکیل شده است.

دیدگاه