عضو شورای شهر شیراز خطاب به استاندار فارس: درهای کمیسیون ماده ۵ را به روی خبرنگاران بگشایید

  • 03 خرداد 1397 - 11:39
عضو شورای شهر شیراز خطاب به استاندار فارس: درهای کمیسیون ماده ۵ را به روی خبرنگاران بگشایید

مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز در نامه‌ای به اسماعیل تبادار استاندار فارس خواهان گشودن درهای کمیسیون ماده ۵ به روی خبرنگاران شد تا افکار عمومی از جزییات تصمیم گیری درباره باغ‌های شیراز مطلع شود.

آقای حاجتی در این نامه که ۲۵ اردیبهشت نوشته شده، گفته برخی مصوبات کمیسیون ماده ۵ «بر خلاف منافع مردم بوده و باغات شیراز را تحت تأثیر قرار داده.»

اشاره این عضو شورای شهر شیراز به مصوباتی است که باعث ساخت و ساز در برخی باغ‌های شیراز شده.

به گفته مهدی حاجتی، منشاء این تصمیات «عدم شفافیت فرایند تصمیم گیری» در کمیسیون ماده ۵ است.

کمیسیون ماده ۵ به ریاست استاندار یا معاون عمرانی او به بررسی و تصویب برخی طرح‌های شهری و تغییرات آن‌ها می‌پردازد.  اعضای دارای حق رأی این کمیسیون شامل اداره کل راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شهردار، سازمان جهاد کشاورزی و اعضای بدون حق رأی شامل نماینده مهندس مشاور تهیه کننده طرح، رئیس شورای شهر، سازمان محیط زیست، نظام مهندسی استان، شرکت آب و فاضلاب، دفتر فنی استانداری و سایرین بر حسب نیاز هستند.

همه مقامات از لزوم حفظ باغ‌های شیراز سخن می‌گویند اما با وجود همه این سخن پراکنی ها سطح باغ‌های شیراز در دهه های اخیر از حدود ۴ هزار هکتار به کمتر از ۸۰۰ هکتار رسیده.

ظاهراً یک رشته هتل سازی در بولوار چمران شیراز قرار است رخ دهد که نتیجه آن از بین بردن بخشی از باغ‌های قدیمی در این بولوار است.

کارشناسان می‌گویند باغ‌ها ریه تنفسی شیراز به شمار می‌روند که با تخریب تدریجی آن‌ها، هوای شیراز نیز دستخوش تغییرات خواهد شد.

 

دیدگاه