جسد یکی از قربانیان طغیان دریا در دیر بوشهر پیدا شد

  • 30 اسفند 1395 - 8:10
جسد یکی از قربانیان طغیان دریا در دیر بوشهر پیدا شد

حمزه اعتماد، فرماندار دیر استان بوشهر گفت که با تلاش نیروهای امداد و نجات، جسد یکی از قربانیان حادثه بالاآمدن آب دریا (سیش) در بندر دیر بوشهر پیدا و از آب بیرون کشیده شد.

 حمزه اعتماد روز یکشنبه ۲۹ اسفند در گفت و گو با ایرنا افزود: این جسد جدای از پنج تن ناپدیدشدگان دیگر این حادثه است.

او افزود: جسد کشف شده مربوط به مردی ۴۰ ساله به نام «خیاط» است که براثر بالا آمدن آب دریا در ساحل بندر دیر غرق شد.

فرماندار دیر گفت که هنوز سرنوشت پنج تن ناپدید شده دیگر مشخص نیست اما گروه غواصان نیروی دریایی سپاه و کشتی شیلات در حال گشت زنی و جست و جو برای یافتن اثری از آنان هستند.

طغیان دریا در روز یکشنبه در بندر دیر استان بوشهر تاکنون یک کشته، پنج ناپدید و ۲۰ مصدوم داشته است. این رخداد همچنین باعث تخریب و خسارت وارد شدن به تاسیسات ساحلی، پارک ساحلی، وسایل شهر بازی کودکان، خودروهای پارک شده در ساحل، قایق های صیادی پهلوگرفته در اسکله صیادی این بندر شد.

در همین حال اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در تماس تلفنی با استاندار بوشهر برای کمک به مصدومان این حادثه دستور رسیدگی فوری صادر کرد.

بندردیر(dayyer) در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر قراردارد.

چند سال پیش هم اتفاق مشابهی در شهرستان دیر اتفاق افتاد داده بود که به گفته مسئولان محلی ابعاد آن “کمتر از این حادثه” بوده است.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران درباره علت این حادثه گفته است: “این پدیده در پی وزش باد از خشکی به دریا و در مناطق محدود و بسته رخ می‌دهد و در پی آن بلافاصله با برگشت باد از ساحل به خشکی امواج بلند و قدرتمندی ایجاد می‌شود که ارتفاع برخی از آنها به بیش از ۳۰ متر نیز ممکن است برسد.”

دیدگاه