۱۰۰ هزار دانش آموز در ایران در معرض اعتیاد هستند

  • 24 اردیبهشت 1397 - 7:56
۱۰۰ هزار دانش آموز در ایران در معرض اعتیاد هستند

منصور کیایی، مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۰۰ هزار نفر از دانش آموزان کشور در معرض خطر اعتیاد هستند، به طوری که برخی از این دانش آموزان یا تجربه مصرف را داشته یا در معرض این آسیب قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منصور کیایی افزود: حدود ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان کشور از نظر اعتیاد در مرحله‌ای قرار دارند که پس از تجربه مصرف اولیه به مصرف خود ادامه داده و امروزه نیازمند درمان هستند.

او گفت: دانش آموزان معتاد شناسایی شده به واسطه همکاری وزارت بهداشت و درمان و سازمان بهزیستی با وزارت آموزش و پرورش با محوریت ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اساس شیوه نامه‌های موجود مورد درمان قرار می‌گیرند.

امیرمحمود حریرچی، ‌ جامعه‌شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی چندی پیش گفته بود: «بسیاری از دانش‌آموزان برای شب بیداری و درس خواندن قرص و مواد مصرف می‌کنند و رفته رفته به آن اعتیاد پیدا می‌کنند.»

آقای حریرچی همچنین گفته که مسئولان باید نگرش خود را در رابطه با نوجوانان و مسائل جامعه اصلاح کنند: «متاسفانه سالی ۱۵ تا ۲۰ درصد به آسیب‌های اجتماعی ما اضافه می‌شود.»

 

دیدگاه