تعطیلی زمستانه مدارس «امسال اجرا نمی‌شود»

  • 22 اردیبهشت 1397 - 10:29
تعطیلی زمستانه مدارس «امسال اجرا نمی‌شود»
رضوانه حکیم‌زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید که تعطیلی زمستانه مدارس «امسال اجرا نمی‌شود.»

رضوانه حکیم‌زاده گفت: از منظر سند تحول یک سال تحصیلی از اول مهر شروع می‌شود و تا شهریور سال آینده ادامه پیدا می‌کند، برای این یکسال باید برنامه داشته باشیم و کل یک سال را مدیریت کنیم.

او افزود: هرگونه مصوبه‌ای برای تغییر شرایط تقویم آموزشی حتماً باید همه جوانب را در نظر بگیرد. با تنوع شرایط اقلیمی در کشور مواجهیم به گونه‌ای که در برخی استان‌ها درجه حرارت در تابستان بسیار بالاست و در برخی دیگر سرمای شدید در زمستان حاکم است. بنابراین باید به طور جدی در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم.

خانم حکیم‌زاده گفت: طبق مصوبه مجلس یک سال تحصیلی از اول مهر شروع می‌شود و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه پیدا می‌کند و خرداد زمان امتحانات است. اگر بخواهیم این تقویم آموزشی را تغییر دهیم و به‌عنوان مثال زمان شروع سال تحصیلی را عقب کشیده و به شهریور بیاوریم مخالف و مغایر این مصوبه و قانون مجلس است. برای تغییر تقویم آموزشی ابتدا باید با مجلس توافق کنیم. البته که ما در شورای معاونان هنوز به جمع‌بندی لازم در این زمینه نرسیده‌ایم. چرا که با بحث امتحانات هماهنگ مدارس مواجه هستیم و نمی‌توانیم شتابزده اقدامی در این باره انجام دهیم.

او با اشاره به اینکه تعطیلی زمستانی مدارس ممکن است فوایدی برای گردشگری و محیط زیست داشته باشد اما نباید مسأله آموزش به حاشیه برود تأکید می‌کند: موضوع تعطیلات زمستانی در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شده است و فکر می‌کنم به سال تحصیلی جدید هم نرسد چرا که ما نمی‌توانیم بدون درنظر گرفتن شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی به تازگی گفته بود که تعطیلی زمستانی مدارس به توسعه گردشگری کمک می‌کند و ما با این طرح موافقیم و برای اجرای آن با سایر سازمان‌ها همراهی می‌کنیم.

در همین حال مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سازمان محیط زیست طرحی را در مورد تعطیلی یک ماهه مدارس آماده کرده است.

آقای نوید ادهم گفته سازمان محیط زیست فقط از نظر آلودگی هوا به مسئله نگاه کرده و پیشنهاد تعطیلات زمستانی را ارائه کرده که براساس آن مدارس در فصل سرما یک ماه تعطیل و برای جبران آن زمان بازگشایی مدارس یک ماه زودتر باشد.”

به گفته او، برای تعطیلات یک ماهه مدارس در فصل زمستان باید مصوبه مجلس در مورد شروع و پایان سال تحصیلی تغییر کند.

دیدگاه