اسیدپاشی بر روی چهار تن از اعضای یک خانواده در شهررضا

  • 28 اسفند 1395 - 22:07
اسیدپاشی بر روی چهار تن از اعضای یک خانواده در شهررضا

سرهنگ جهانگیر کرمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اسید پاشی به خانواده‌ای چهار نفره در شهرضا خبرداد.

به گزارش خبرگزاری میزان سرهنگ کرمی گفت: در این حادثه پدر، مادر و پسر خانواده با پاشیده شدن اسید از ناحیه صورت و سر به شدت مجروح شدند و دختر خانواده هم از ناحیه پا آسیب دید.

معاون امور اجتماعی فرماندهی استان اصفهان با اشاره به انتقال افراد آسیب دیده به مراکز درمانی اظهارکرد: این خانواده چهار نفره به مرکز سوانح سوختگی امام موسی کاظم اصفهان منتقل شدند.

ستار خسروی، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان نیز گفته که این حمله پیش از ظهر روز شنبه ۲۸ اسفند رخ داده و علت آن نیز «اختلاف خانوادگی» بوده است.

این مقام پلیس اصفهان قربانیان این حادثه را پدر ۵۳ ساله٬ مادر ۴۸ ساله، پسر ۲۳ ساله و دختر ۲۰ ساله این خانواده اعلام کرده است.

فریدون عابدینی٬ رئیس بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، وضعیت این چهار تن را «مساعد» اعلام کرد و افزود: «در حال حاضر پزشکان نمی توانند نظر دقیقی در مورد شدت سوختگی و آسیب دیدگی آنان اعلام کنند.»

هدف عمده اسید‌پاشی‌ در ایران را زنان جوانی تشکیل می‌دهند که با انگیزه‌های مختلف شخصی یا انگیزه‌های دیگر مانند اختلافات خانوادگی از سوی عاملان چنین اقداماتی انتخاب می شوند و مورد حمله قرار می‌گیرند.

در هفته سوم اسفند ماه امسال نیز نیروی انتظامی بندر ماهشهر از اسید‌پاشی به دو زن در این شهر بندری در استان خوزستان خبر داده بود که هنوز از شناسایی و بازداشت عاملان ین حملات گزارشی منتشر نشده است.

اسید‌پاشی به روی زنان در ایران از مهرماه سال ۱۳۹۳ و در پی اسید‌پاشی به شش زن در اصفهان٬ حساسیت ویژه‌ای در جامعه ایران پیدا کرده است. با این حال پس از گذشت بیش از دو سال از این ماجرا عامل این اسیدپاشی شناسایی نشده است.

بر اساس قوانین «اگر اسیدپاشی موجب قتل شود مجازات آن قصاص نفس است» و در غیر این صورت بر اساس ماده ۶۱۲ قانون تعزیرات می‌تواند برای عامل چنین اقدامی سه تا ۱۰ سال حبس در پی داشته باشد.

در حال حاضر متوسط مجازات اسیدپاشی که امروزه از طرف قضات تعیین می‌شود با استناد به ماده ۶۱۴ قانون مجازات اسلامی حدود دو تا پنج سال حبس و پرداخت دیه است.

دیدگاه