برنامه‌های «روز شیراز» اعلام شد

  • 08 اردیبهشت 1397 - 20:54
برنامه‌های «روز شیراز» اعلام شد

با فرارسیدن ۱۵ اردیبهشت، روز شیراز ویژه برنامه های مختلفی در سطح شهر اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: شهروندان و گردشگران می توانند از ۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت ماه با حضور در محوطه ارگ کریمخانی از ویژه برنامه های «جشن شیراز» شامل اجرای گروه های هنری فاخر لذت ببرند و همچنین از نمایشگاه عکس برپا شده در این محور دیدن کنند.

معاون شهردار شیراز با اشاره به رویکرد شهرداری شیراز در جهت افزایش پیاده محوری و انسان محوری در شهر افزود: به منظور توسعه فرهنگ پیاده روی در بین شهروندان، در هفته شیراز خیابان انوری تبدیل به پیاده راه خواهد شد و برنامه هایی همانند مسابقات مختلف، غرفه های مختلف صنایع دستی، گروه های موسیقی و … برگزار خواهد شد.

آقای گشتاسبی راد با اشاره به اینکه علاقه مندان به آرامگاه حافظیه می توانند از برنامه های متنوعی که در این محور برگزار می شود استفاده کنند، گفت: شیراز شهر شاعران بزرگ است. از این رو در ۱۳ اردیبهشت ماه از ساعت هشت شب برنامه «شب شعر شیراز» با حضور شاعران ملی و استانی و نماینده یونسکو برگزار می شود.

او افزود: برپایی نمایشگاه مشاهیر، رونمایی از کتاب های در آسمان شیراز و سلام بر دارالسلام از جمله برنامه های دیگری است که در این محور برگزار و می تواند نظر شهروندان را به خود جذب کند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز  از برگزاری تورهای شیرازگردی در این هفته برای سهولت دسترسی شهروندان به اماکن گردشگری و تاریخی خبر داد.

معاون شهردار شیراز خاطرنشان ساخت:  دومین نمایشگاه تمبر و محصولات پستی نیز در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران در هفته شیراز پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

او از افتتاح دبیرخانه دائمی هفته شیراز، افتتاحیه طرح دپارتمان های شیراز شناسی، تدوین طرح این هفته و همچنین تجلیل از برگزیدگان نخستین دوره شیرازشناسی در مرکز شیرازشناسی واقع در پارک بعثت خبر داد و بیان کرد: علاوه بر این دومین پسین بازار شیراز با هدف حمایت از کالای ایرانی، صنایع دستی و هنرهای تجسمی، دومین مسابقه هنر اجرای صحنه و نخستین مسابقه نقش شهر در این مرکز برگزار می شود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با اشاره به جایگاه معماری مکتب شیراز و تلاش در جهت احیای آن خاطرنشان ساخت: در ایام هفته شیراز برنامه «آوردگاه هنر و معماری» در محله های بافت تاریخی و فرهنگی همچون محله ناصرخسرو، لب آب، سنگ سیاه، بیات و سید ذوالفقار با حضور ۵۰۰ نفر از دانشجویان کشور به منظور حضور در مسابقات اسکیس معماری و عکاسی، تور عملی معماری و بافت تاریخی و نمایشگاه آثار معماران شیراز برگزار می شود وطی این هفته فیلم های معماری در سینما فرهنگ نقد و بررسی خواهند شد.

آقای گشتاسبی راد از شهروندان دعوت کرد که در ایام هفته شیراز (۹ تا ۱۵ اردیبهشت) از ساعت ۷ شب در جشنواره شب های شهروندی و پسین اردیبهشت شیراز که در باغ هنر برگزار می شود، شرکت کنند.

او توجه به محلات مختلف شهر را عنصری قابل توجه در رویکرد محله محوری دانست و اظهار کرد: در همین راستا طی هفته شیراز ویژه برنامه «برگ ها بسیارند، ریشه ها یکی» در چهارده محله مختلف برگزار خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی افزود: در ۱۳ اردیبهشت ماه ورزشگاه شهید دستغیب میزبان جشنواره بازی های بومی و محلی خواهد بود و در جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه به مناسبت یکصد و هفدهمین سال تاسیس شهرداری شیراز در بولوار شهید چمران راهپیمایی بزرگ خانوادگی برگزار خواهد شد. همچنین ۱۱ اردیبهشت ماه مسابقات ورزشی بومی محلی ویژه بهبود یافتگان اجتماعی در دهکده سلامی برگزار می شود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه برنامه های هفته شیراز تنها محدود به این کلانشهر نمی شود، اظهار کرد: از ۱۶ تا ۲۳ اردیبهشت ماه جزیره زیبای قشم میزبان نخستین جشنواره فرهنگ و هنر شیراز است. در این جشنواره با برپایی غرفه های فرهنگی، هنری، صنایع دستی، خوراک های شیرازی، آواها و نواهای شیرازی و نمایشگاه عکس درصدد هستیم که فرهنگ و هنر شیراز را به سایر هموطنان نیز نشان خواهیم داد.

دیدگاه