درخواست برای حضور جدی بخش خصوصی در عمران و بهسازی شیراز

  • 22 فروردین 1397 - 9:38

نواب قایدی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز از و قاسم مقیمی رییس کمیسیون تلفیق شورا در دیدار نوروزی خود خواهان حضور جدی و مستقیم مردم و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در عمران و بهسازی محیطی شهر شیراز شدند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی شورای شهر شیراز، رییس کمیسیون عمران شورا با اشاره به توانمندی اقتصادی بخش خصوصی و ضرورت حضور آن‌ها در نوسازی زیرساختهای حمل و نقل شهری گفت: مردم خود بهترین سازنده و مدیریت کنندهٔ امور شهر هستند و قطعا بهتر از ما خیر و صلاح محیط زندگیشان را می‌دانند.

این عضو شورا افزود: حضور صاحبنظران جوان نیز در عرصهٔ عمران و حمل و نقل شهری سالهاست که کم رنگ شده است اما رویکرد شورای پنجم فراهم نمودن زمینهٔ حضور و بروز این استعدادهاست.

دکتر قایدی به ضرورت استفاده از کارمایه‌های علمی و فنی نخبگان جوان شهر در مدیریت اجرایی اشاره کرد و گفت: جوانی تجربه خوبی در شورای پنجم از خود به جا گذاشته است و در همین مدت کوتاه فعالیت با رویکرد نوآورانه اعضا شاهد تزریق روحیه نشاط و شادابی در مجموعه مدیریت شهری هستیم. وی با تاکید بر زمینه سازی جهت کاهش نرخ بیکاری خاطرنشان ساخت: با توجه به رویکرد حمایت از کالای ایرانی، طبیعتا اولویت حوزه عمران و حمل و نقل شهری کاربست داشته‌های باکیفیت داخلی و تقویت صنایع مصرفی داخلی در این زمینه است.

همچنین دکتر قاسم مقیمی رییس کمیسیون تلفیق و هماهنگی دستگاههای شورای اسلامی شهر شیراز بر عزم جدی مجموعه شورا و شهرداری شیراز در تقویت خودباوری میان جوانان تحصیلکرده و استفاده از فهم و دانش آن‌ها در تصمیم گیری‌ها اشاره کرد و افزود: بی‌شمار جوان خوش فکر و صاحب ایده در مجموعه شهرداری شیراز وجود دارند که با اندکی عرض اندام توان دگرگونی اقتصادی حوزه مدیریت شهری را دارا می‌باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز و مشاور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقویت زیرساخت‌های سلامت شهری را از اهم واجبات دانست و گفت: از بدن سالم أفکار سالم نشأت می‌گیرد و با اندیشه سالم جامعه سالم ساخته می‌شود و جوانان سالم‌ترین و خوش ذوق‌ترین بخش جوامع انسانی هستند که با بهره گیری از شخصیت فکری آن‌ها هم به ارتقا فرهنگ سلامت روانی جامعه کمک می‌کنیم و هم مدیران شهری تکیه‌گاه محکمی در تصمیم گیری‌ها و اجرای امور خواهند داشت.

نایب رییس کمیسیون سرمایه گزاری شورا حجم قابل توجه سرمایه‌های نقدی فعالان بخش خصوصی را پشتوانهٔ موثری در دلگرمی مدیران شهری جهت اجرای بی‌دغدغه پروژه‌های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی شهر عنوان کرد و گفت: متاسفانه نوع نگاه به بخش خصوصی بیشتر مادی بوده است و کمتر از شخصیت معنوی و استعدادهای فکری سرمایه گزاران بهره برده‌ایم و این هم به فرار سرمایه از شهر و استان انجامیده است و هم حس تعلق خاطر میان شهر و شهروندان و شهرداری را کاهش داده است.

دیدگاه