دومین استعفای شهردار تهران پذیرفته شد

  • 21 فروردین 1397 - 11:03
دومین استعفای شهردار تهران پذیرفته شد

استعفای دوباره محمدعلی نجفی شهردار تهران با ۱۵ رای موافق، ۵ رای مخالف و یک رای سفید امروز از سوی شورای شهر تهران پذیرفته شد.

استعفای پیشین شهردار تهران روز ۱۹ فروردین در جلسه شورای شهر مطرح شده بود که ۱۶ نفر به آن را منفی دادند.

پس از رای منفی اعضای شورای شهر تهران به استعفای آقای نجفی، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل روز دوشنبه ۲۰ فروردین ضمن ابراز ناراحتی از رای نیاوردن استعفای شهردار تهران گفت که آقای نجفی دوباره استعفا بدهد. این برای نخستین بار بود که یک مقام قضایی به این شکل و آشکارا خواهان استعفای شهردار تهران شد.

محمدجواد حق شناس عضو شورای شهر گفته: سخنان دادستان کل کشور مصداق بارز عدول ازقانون اساسی و دخالت در اختیارات شورای شهر تهران درمورد استعفای شهردار بود.

بیشتر بخوانید: دادستان کل کشور خواهان استعفای مجدد شهردار تهران شد

شهردار تهران نیز روز ۲۰ فروردین دوباره استعفا داد و امروز استعفایش در شورا پذیرفته شد و سمیع‌الله حسینی مکارم با رای شورای شهر به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شد.


سوابق اجرایی سمیع‌الله حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران:

سمیع الله حسینی مکارم از چهره های نزدیک به جناح اصلاح‌طلب و نزدیک به محمدعلی نجفی است و در سوابق کاری خود، مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران، معاون اداری و مالی آموزش و پرورش تهران،مدیرکل مدارس شبه قاره هند، و مدیرکل بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش را دارد.او در طول دولتهای نهم و دهم از آموزش‌ و پرورش جدا و به سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران رفت و در آغاز دولت روحانی به عنوان معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شده بود.

او دانش آموخته اقتصاد است و دارای سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری و اقتصاد برنامه‌ریزی است.

سمیع‌الله حسینی مکارم پیش از این معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود و معاونت سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران(در دوره شهرداری قالیباف)و مدیر کلی بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش را هم در کارنامه خود دارد.

 

دیدگاه