دادستان کل کشور خواهان استعفای مجدد شهردار تهران شد

  • 20 فروردین 1397 - 11:13
دادستان کل کشور خواهان استعفای مجدد شهردار تهران شد

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور با ابراز ناراحتی از رای مخالف اعضای شورای شهر تهران به استعفای محمدعلی نجفی، شهردار خواهان استعفای مجدد آقای نجفی شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در دیدار با کارکنان دادستانی کل کشور پیشنهاد داد شهردار تهران دوباره از سمتش استعفا کند.

او گفت: آقای شهردار باید مهلتی تعیین کند و عنوان نماید که تا فلان روز در دفتر کارم هستم تا شهردار تعیین نمایید در غیر اینصورت از فلان تاریخ مسئولیت شهرداری تهران را عهده دار نخواهم بود و قطعا آقای شهردار کسی شما را به این جهت تحت تعقیب قرار نخواهد داد.

دادستان کل کشور افزود: همه می‌دانند که این عدم پذیرش استعفای شهردار تهران در حالی‌که خود ابراز عجز و ناتوانی کرده سیاسی است و چرا باید سیاسی کاری باشد لذا به عنوات مدعی العموم اعلام می‌نمایم اگر چنانچه این کار ادامه یابد و آقای شهردار به علت بیماری نتواند وقت لازم را در مدیریت شهری بگذارد و کار آسیب ببیند قطعا این آقایان مسئول هستند.

این برای نخستین بار است که یک مقام قضایی به این شکل و آشکارا خواهان استعفای شهردار تهران شده.

روز گذشته مرتضی الویری، عضو شورای شهر تهران گفته بود که یکی از مقام‌های قضایی چند هفته قبل به محمدعلی نجفی گفته استعفا کند.

آقای نجفی در روزهای پایانی سال گذشته از سمتش کناره گیری کرد اما شورای شهر تهران روز یکشنبه ۱۹ فروردین با این استعفا مخالفت کرد.

فشار‌ها علیه شهردار تهران پس از افشای تخلفات مالی دوره محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین تهران افزایش یافت. مخالفان شهردار تهران به بهانه برگزاری مراسم جشنی که کودکان ۸ ساله در مراسم شهرداری رقصیده بودند، فشار‌ها را افزایش دادند.

آقای نجفی اسفند سال گذشته به دادگاه احضار شد.

مرتضی الویری می‌گوید نحوه احضار و صحبت مقام‌های قضایی با شهردار تهران محترمانه نبوده و حتی تهدید به بازداشت کرده‌اند.

آقای الویری ابراز شگفتی کرده که چرا قوه قضائیه به تخلفات مالی که در دوره مدیران سابق شهرداری رخ داده، رسیدگی نمی‌کند اما در خصوص یک برنامه هنری با این شدت برخورد می‌کند.

 

دیدگاه