نجات ۱۴ نفر در کوهستان رُنج سپیدان

  • 19 فروردین 1397 - 9:37
نجات ۱۴ نفر در کوهستان رُنج سپیدان

فیض اله جعفری، مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان فارس گفت: تیم جستجو و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان فارس در عملیاتی ۵ ساعته موفق شد ۱۴ نفر را که در منطقه کوهستانی رُنج این شهرستان گرفتار شده بودند، نجات دهد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس، فیض اله جعفری افزود: ظهر امروز (شنبه ۱۸ فروردین) طی تماس تلفنی مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان مبنی بر گرفتاری ۲ خانواده در منطقه کوهستان رنج بلافاصله تیم جستجو و نجات کوهستان سپیدان با یک دستگاه خودرو کمک دار امدادی به محل حادثه اعزام شد.

آقای جعفری گفت: تیم اعزامی با برقراری ارتباط تلفنی با افراد گرفتار و دریافت موقعیت حادثه، خود را به محل رساندند و پس از عملیات حمایت‌های روانی و رساندن آب و مواد غذایی به نفرات، اقدام به عملیات نجات کرد.

او افزود: شدت بارش نزولات آسمانی، سرما، باد و خیسی زمین کار را برای نجاتگران سخت و دشوار می‌کرد.

آقای جعفری گفت: پس از تلاش بسیار و نجات دو خانواده گرفتار و رساندن شان به محل ایمن و پایین کوهستان با دریافت اطلاعات از افراد محلی مبنی بر گرفتاری یک خانواده دیگر در انتهای مسیر منتهی به تنگ گمبیل در همان منطقه نجاتگران کوهستان سپیدان مجدد به منطقه بازگشته و پس از حدود یک ساعت جستجو موفق به پیدا کردن افراد گرفتار شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان فارس بیان کرد: نجاتگران پس از اجرای عملیات‌های یاد شده جهت این خانواده نیز اقدام به انتقال آن‌ها به دامنه کوه کردند که پس از گذر از مکان‌های صعب العبور با سختی زیاد موفق شدند این خانواده گرفتار را نجات داده و در ساعت ۱۸ با بازگشت به پایگاه به کار خود پایان دهند.

سپیدان به مرکزیت شهر اردکان در حدود ۹۰ کیلومتری شمال غربی شیراز است.

دیدگاه