امدادرسانی جمعیت هلال احمر فارس به ۳۴۴ مورد حادثه در ایام نوروز

  • 17 فروردین 1397 - 13:49
امدادرسانی جمعیت هلال احمر فارس به ۳۴۴ مورد حادثه در ایام نوروز

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس با اعلام خبر امدادرسانی به ۳۴۴ مورد حادثه در ایام نوروز امسال گفت: در مدت بیست روز اجرای طرح امداد و نجات نوروزی سال ۹۷، امدادگران و نجاتگران این جمعیت به ۳ هزار و ۶۸۰ حادثه دیده امدادرسانی کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس، فیض اله جعفری با اشاره به اینکه ۱۳۰ مورد از حوادث نوروزی امسال جاده ای، ۴ مورد شهری و ۱۳ مورد کوهستان بوده است، اظهار کرد: به علاوه ۱۹۴ مورد از مجموع حوادث مدت یاد شده مربوط به خدمات حضوری، یک مورد ساحلی و ۲ مورد خدمات مناسبتی بوده است.

آقای جعفری با بیان اینکه در این مدت ۱۱۷ هزار و ۳۲۵ تن حادثه دیده اند، تصریح کرد: از این ۵۴۸ تن در جاده، ۳۰ مورد در کوهستان، یک نفر در سانحه غرق شدگی و ۱۰ تن در سوانح شهری حادثه دیده اند همچنین یک هزار و ۴۰۱ تن از خدمات مناسبتی و یک هزار و ۶۹۰ تن نیز از خدمات حضوری جمعیت هلال احمر فارس بهره مند شدند.

وی افزود: در مجموع این حوادث  ۱۰۰ تن به مراکز درمانی منتقل و یک هزار و ۸۶۲ تن نیز سرپایی درمان شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره به اسکان اضطراری ۲۹۱ تن در این بیست روز، از اعزام ۴۰۴ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به این حوادث با به کارگیری یک هزار و ۴۳۰ نفر نیروی عملیاتی در همین راستا خبر داد.

طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان فارس از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز گردید و ۱۵ فروردین ماه جاری پایان یافت.

سهم ۳/۶ درصدی فارس از مجموع عملیات های جمعیت هلال احمر کشور در نوروز امسال

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس از سهم ۳/۶ درصدی این جمعیت از مجموع عملیات های جمعیت هلال احمر کشور در نوروز امسال خبر داد.

فیض اله جعفری با بیان اینکه تعداد کل عملیات های جمعیت هلال احمر در سطح کشور و در نوروز امسال ۵ هزار و ۴۴۰ مورد بوده است، اظهار کرد: فارس با انجام ۳۴۴ مورد عملیات امداد و نجات، سهم ۳/۶ درصدی از مجموع عملیات های یاد شده را به خود اختصاص داد.

دیدگاه