فرمانده انتظامی فارس: پراید «ارابه مرگ» است

  • 08 فروردین 1397 - 20:44
فرمانده انتظامی فارس: پراید «ارابه مرگ» است

سرتیپ دوم احمد علی گودرزی، فرمانده انتظامی استان فارس خودرو پراید را «ارابه مرگ» نامید و گفت: باید تردد این خودروی غیر ایمن در محورهای برون شهری ممنوع شود.

به گزارش خبرگزای ایرنا، سرتیپ دوم گودرزی امروز در جلسه مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، از ادامه تولید خودروی پراید انتقاد کرد و افزود: امیدواریم مسئولان هرچه زودتر تردد پراید در محورهای برون شهری را ممنوع کنند تا کمتر شاهد آسیب به شهروندان و هموطنان باشیم.

تقی مهری، رئیس پلیس راهور نیز دوشنبه ۲۱ اسفند گفته بود حدود ۵۲ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی در ایران به دو خودروی پراید و پژو مربوط می‌شود.

پراید و پژو ۴۰۵ از جمله خودروهای نسبتا ارزان قیمت در ایران هستند که در مقایسه با سایر خودروها در این کشور عده بیشتری توان خرید آنها را دارند اما تعداد زیادی از مالکان این خودروها از استاندارد پائین و خدمات بعد از فروش آنها گله‌مند هستند.

این دو خودرو بیشترین طول عمر را در خط تولید خودروهای ایرانی دارند و بیش از دو دهه است که تولید شده‌اند.

شرکت سایپا البته سال پیش از جدیدترین محصول خود به نام “کوییک” به عنوان جایگزین پراید رونمایی کرد ولی پراید به دلیل قیمت پائین تر برای تعداد زیادی از شهروندان ایرانی همچنان مقرون به صرفه‌تر است.

تولید این دو خودرو در حالی ادامه می‌یابد که در سال‌های اخیر مسئولان ایران از “توقف خط تولید” خبرداده بودند که تاکنون عملی نشده است.

با اینکه طی سال‌های اخیر آمار تلفات جاده‌ای در ایران کاهش یافته ولی این کشور کماکان یکی از بالاترین تلفات را در این زمینه در مقایسه با بسیاری از کشورها دارد.

استان فارس در سال های اخیر همواره بیشترین قربانی ناشی از حوادث رانندگی را داشته.

تلفات انسانی تصادفات رانندگی در ایران در سال‌های اخیر اندکی کاهش یافته است. در سال ۱۳۸۴ شمار تلفات تصادف‌ها حدود ۲۸ هزار نفر بود. در سال گذشته این میزان به حدود ۱۸ هزار نفر کاهش یافت.

سرعت غیرمجاز، جاده‌ها و خودروهای غیراستاندارد، عدم رعایت اصول رانندگی، خستگی و خواب آلودگی از عوامل مهم تصادفات رانندگی در ایران هستند.

دیدگاه