نجات ۷ زن تکواندوکار در ارتفاعات زرقان شیراز

  • 08 فروردین 1397 - 14:45
نجات ۷ زن تکواندوکار در ارتفاعات زرقان شیراز

فیض الله جعفری مدیرعامل هلال احمر استان فارس گفت: با تلاش ۱۸ ساعته تیم های جست‌وجو و نجات کوهستان شهرستان‌های مرودشت و شیراز ، ۷ گردشگر زن که در ارتفاعات بخش زرقان گرفتار شده بودند، نجات و به دامنه کوه انتقال یافتند.

آقای جعفری افزود: ساعت ۱۹ روز سه شنبه ۷ فروردین ماه جاری با تماس ایستگاه آتش نشانی شهر زرقان به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر فارس مبنی بر گرفتاری ۷ زن تکواندوکار که برای گردشگری به ارتفاعات امام زاده قاسم (ع) این بخش رفته بودند، بلافاصله تیم جست‌وجو و نجات کوهستان شهرستان مرودشت به منطقه اعزام شد.

او گفت: این تیم پس از رسیدن به منطقه، اقدام به صعود از صخره های ارتفاعات یاد شده کرد و پس از دستیابی به افراد گرفتار، با توجه به دشواری و فنی بودن عملیات نجات، درخواست نیروی پشتیبان از مرکز استان شد و با هماهنگی مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان، تیم ۴ نفره جست‌وجو و نجات کوهستان دراک شیراز در ساعت ۲ بامداد به محل حادثه اعزام شد.

مدیرعامل هلال احمر استان فارس گفت: به محض روشن شدن هوا، ادامه عملیات نجات در دستور کار قرار گرفت و با برپایی کارگاه های فنی فرود، افراد گرفتار به دامنه کوه انتقال یافتند که این عملیات با موفقیت در ساعت ۱۳ روز چهارشنبه ۸ فروردین به پایان رسید.

دیدگاه