مسکن مهر لپویی شیراز «فرسوده است تا نوساز»

  • 06 فروردین 1397 - 8:23
مسکن مهر لپویی شیراز «فرسوده است تا نوساز»
امین آل شمش
خبرنگار

وضعیت مسکن مهر لپویی که در ۲۵ کلیومتری شال شرق شیراز قرار دارد و طی چند سال اخیر ساخته شده، به خانه‌هایی شباهت دارد که گویی ده‌ها سال از عمرشان می‌گذرد و فرسوده شده‌اند.
مسکن مهر لپویی قرار بوده به خانه دار شدن ۵۵۲۵ خانوار کمک کنداما اکنون برای برخی از خانوارها وضع به گونه‌ای رقم خورده که ترجیح می‌دهند عطای خانه دار شدن را به لقای آن بخشیده و هزینه‌های پرداخت شده را بازپس گیرند زیرا که کیفیت اجرای کار آنچنان نازل است که حتی رغبتی برای ورود به خانه ساخته شده وجود ندارد.

نمای خانه‌ها تکمیل نیست، رنگ یکدستی ندارد، چندین ترک خوردگی روی قسمت‌های مختلف ساختمان دیده می‌شود، وضعیت محوطه سازی مناسب نیست و صدالبته وضعیت داخل واحدها از آنچه که بر بیرون آن گذشته بهتر نیست.

یکی از خریداران واحدها که خانه وی توسط تعاونی شماره ۲ درحال ساخت است می‌گوید: حدود ۳ سال است که اقساط وام مسکن را پرداخت می‌کنیم در حالی که قرار بود پرداخت اقساط بعد از سکونت در واحد آغاز شود. اکنون نیز درب ورودی ساختمان بسته است و در هنگام مراجعه به نماینده تعاونی به ما گفته می‌شود که باید تسویه حساب کامل (به‌جز پرداخت اقساط) با تعاونی انجام شود تا اجازه بازدید داده شده و اشکالات احتمالی با حضور ناظر رفع شود.

این فرد با اشاره به اینکه در بازدید قبلی شاهد کیفیت بسیار پایین اجرای تجهیزات داخلی واحد خود بوده، می‌افزاید: در صورت تسویه حساب با تعاونی چه تضمینی برای تکمیل واحد وجود داشته درحالیکه نمای بیرونی ساختمانی بسیار نازیبا و مشکل دار است و نماینده تعاونی حل مشکل نمای خارجی را به تصمیم گیری مشترک مالکین تمام واحدها محول کرده و این درحالی است که وقتی گفته می‌شود باید تسویه انجام شود، می‌بایست کل واحد و نمای خارجی ساختمان به صورت کامل و تمام کمال تحویل داده شود نه اینکه به تصمیم گیری ساکنان محول شود که نه مشخص است که چه زمانی این واحدها تحویل می‌شود و نه مشخص که با این وضعیت اجرا، اصلاً مالکان تمایلی به سکونت در واحد خود دارند یا خیر که در نهایت منجر به تشکیل جلسه شود!

آنچه در ظاهراً مشخص است، کیفیت بسیار پایین اجرای محوطه سازی و نمای خارجی پروژه است که بیشتر به پروژه‌ای چند دهه‌ای شبیه است تا پروژه‌ای نوساز که قرار است تحویل شهروندان شود.

انتظار می‌رود مسئولان از تخریب واحدهای مسکن مهر کرمانشاه درس گرفته و قبل از افتتاح و ساکن شدن شهروندان در واحدهای باقی مانده به این وضعیت فاجعه آمیز رسیدگی کنند.

دیدگاه