“اعلام جرم دانشجویان علیه تخریبگران بافت تاریخی شیراز”

  • 28 اسفند 1396 - 7:52
“اعلام جرم دانشجویان علیه تخریبگران بافت تاریخی شیراز”

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های شیراز با ارسال نامه ای به دادستان علیه تخریب کنندگان خانه های تاریخی شیراز اعلام جرم کرد.

در این نامه آمده: “در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر تخریب ابنیه تاریخی اطراف حرم شاهچراغ (ع) به گوش می رسد. از آنجا که به عنوان مدعی العموم علیرغم وظیفه قانونی خود تاکنون به ماجرا ورود نکرده اید؛ از شما درخواست می شود هرچه سریع تر به موضوع رسیدگی فرمایید.”

بخش‌هایی از بافت تاریخی شیراز در سال‌های اخیر با هدف توسعه حرم شاهچراغ تخریب شده. این تخریب دوباره از چند هفته قبل آغاز شده. فعالان میراث می گویند نگران هستند که تمام بافت تاریخی بین شاهچراغ و حرم سیدعلاء الدین حسین تخریب شود.

ظاهراً هدف این است که با تخریب بافت تاریخی بین بین شاهچراغ و حرم سیدعلاء الدین، چیزی به اسم “بین الحرمین” شکل بگیرد.

مساحت بافت تاریخی شیراز ۳۸۶ هکتار است که بخشی از آن در سال‌های گذشته برای اجرای طرح توسعه حرم شاهچراغ تخریب شده.

تخریب کنندگان بافت تاریخی شیراز با وجود همه مخالفت‌ها اما کار خود را در سایه عدم پیگیری جدی مسئولان برای توقف این تخریب‌ها همچنان ادامه می‌دهند.

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های شیراز در نامه خود افزوده اند: “در ماجرای سد تنگ سرخ و تخریب باغات نیز علی رغم اعلام جرم توسط مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های شیراز و توصیه اکید رهبری مبنی بر جرم انگاری تخریب باغات؛ شاهد هیچ گونه واکنشی از جانب شما نبوده ایم.”

این دانشجویان گفته اند: “در صورت تداوم این انفعال؛ اقدامات مقتضی توسط عدالتخواهان صورت خواهد گرفت.”

دیدگاه