تجمع اعتراضی در واکنش به طرح تقسیم کازرون فارس

  • 17 اسفند 1396 - 10:11
تجمع اعتراضی در واکنش به طرح تقسیم کازرون فارس

بیش از ۵۰۰ تن از معترضان به طرح تقسیم کازرون فارس به دو شهرستان، امروز صبح تجمع کردند.

سرهنگ محمد عبادی نژاد، فرمانده انتظامی کازرون با حضور در جمع معترضان گفت که صدای معترضان به مقامات منعکس شده.

مخالفان تقسیم کازرون به دو شهرستان ۱۷ مرداد امسال هم تجمع اعتراضی برپا کرده بودند.

سید کمال علوی، فرماندار وقت شهرستان کازرون آن زمان گفته بود: «شهرستان شدن بخش چنارشاهیجان از زمان نمایندگان پیشین مورد بحث و پیگیری بوده است.»

به گفته او «انتزاع و یا الحاق منطقه دشت‌برم یک خواسته عمومی مردم است و دولت هم بر مبنای رفاه حال مردم و توسعه‌یافتگی منطقه‌ای‌ تصمیماتی اتخاذ می‌کند…قرار باشد ارتقای بخش چنارشاهیجان به شهرستان شدن اتفاق بیفتد، مناطق امامزاده سید حسین (ع) و مجموعه آثار تاریخی بیشاپور به عنوان جزو لاینفک از شهر کازرون در بخش مرکزی خواهد ماند.»

حسین رضازاده، نماینده کازرون در مجلس نیز پیشتر گفته بود که «از اینکه موضوع شهرستان شدن بخش‌های کوهمره و چنارشاهیجان باعث نگرانی و ناراحتی بعضی از همشهریان عزیز شده از صمیم قلب عذرخواهی می‌کنم… به نظر می‌رسد نگرانی آنها از جهت “امام‌زاده سیدحسین” و “بیشاپور” است که این جای نگرانی ندارد چون شهرستان پیشنهادی شامل این دو مکان نیست.»

امامزاده حسین از جاذبه‌های گردشگری مذهبی و بیشاپور مهمترین بنای تاریخی کازرون است.

شهرستان کازرون در ۱۵۴ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

در سال‌های اخیر موضوع تقسیمات کشوری در استان فارس، خبرساز و گاهی بحرانی شده است.

سال ۱۳۹۲ بحث جدایی بخش‌هایی از استان هرمزگان و الحاق به استان فارس مطرح شد. این موضوع باعث شد تا تجمعات اعتراضی در هرمزگان شکل بگیرد. به دنبال این اعتراضات، جدایی بخش‌هایی از شهرستان پارسیان هرمزگان و الحاق به شهرستان لامرد در فارس مسکوت گذاشته شد.

در سال ۱۳۸۶ نیز جدایی روستای «خسرو شیرین» از شهرستان اقلید فارس و الحاق به شهرستان آباده فارس باعث بروز تنش‌ و درگیری‌هایی گسترده‌ای شد. این درگیری‌ها باعث کشته و مجروح شدن عده‌ای از شهروندان شد.

دیدگاه