بازداشت 1389 مرد و 48 زن در مراسم چهارشنبه‌سوری

  • 25 اسفند 1395 - 11:02
بازداشت 1389 مرد و 48 زن در مراسم چهارشنبه‌سوری

سرتیپ محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت که در مراسم چهارشنبه‌سوری امسال ۱۳۸۹ مرد و ۴۸ زن بازداشت شده‌اند. او در خصوص اتهام این افراد توضیحی نداده است.

سرتیپ شرفی، امروز چهارشنبه ۲۵ اسفند در این خصوص افزود که از بین ۱۳۸۲ مردی که بازداشت شده‌اند، ۹۲۳ نفر به مراجع قضایی معرفی شده و بقیه با گرفتن تعهد آزاد شده‌اند.

به گفته او از بین ۴۸ زن بازداشت‌شده نیز ۱۲ تن به مراجع قضایی معرفی و بقیقه با گرفتن تعهد آزاد شده‌اند.

این مقام پلیس می‌گوید که در معرفی بازداشت‌شدگان مراسم چهارشنبه‌سوری به دستگاه قضایی، تعداد زنان ۴۲ درصد کاهش و مردان ۲۱ درصد کاهش داشته است.

شرفی در خصوص آمار مصدومان پرسنل ناجا و آتش‌نشانان و نیروهای اورژانس گفت: ۱۸ نفر مصدوم و بستری هستند و ۴۶ نفر به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس نیز شب گذشته گفته بود در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال ۲۶۰۰ تن مصدوم شدند که در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است. در این حوادث یک نفر در تهران و یک نفر در اصفهان جان خود را از دست دادند.

مراسم چهارشنبه‌سوری از آیین‌های باستانی است که در ایران برگزار می شود. آنچه که باعث شده این آیین در ده‌های اخیر قربانی داشته باشد، استفاده از مواد انفجاری و آتش‌زاست، موادی که ارتباطی به آیین چهارشنبه‌سوری ندارد.

 

دیدگاه