«۱۵۰ میلیون تومان بدهید تا جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج را تحویل دهیم»

  • 14 اسفند 1396 - 8:58
«۱۵۰ میلیون تومان بدهید تا جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج را تحویل دهیم»

«۱۵۰ میلیون تومان بدهید تا جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج را تحویل دهیم»؛ خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه می گوید تیم کوهنوردی که جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج را در ارتفاعات دنا پیدا کرده، آن را گرو نگه داشته و تا ۱۵۰ میلیون تومان نگرفته، جعبه سیاه را تحویل نداده.

بر پایه این گزارش، این تیم کوهنورد از تحویل جعبه سیاه به مسئولان استانداری و تیم های امداد و نجات ممانعت کرده و با وجود درگیری‌های ادامه دار، تا دریافت مبلغ کامل از ستاد مدیریت بحران جعبه سیاه را تحویل نادند.

تیم کوهنوردی در میان درگیری‌های لفظی بار‌ها تأکید کرده‌اند که در قبال کشف جعبه سیاه هواپیما، سازمان مدیریت بحران وعده پرداخت مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان را به این شرکت خصوصی داده و این نزاع تا جایی پیش می‌رود که جعبه سیاه به‌عنوان گرو در اختیار تیم کوهنورد اعزامی به منطقه نگه داشته شده و یک روز پس از کشف، در قبال دریافت کامل وجه این جعبه سیاه به مسئولان هلال‌احمر تحویل داده شد.

این گزارش افزوده: تیم اعزامی این شرکت خصوصی قصد انتقال غیرقانونی جعبه سیاه را به تهران داشته‌.

بهرام پارسایی، نماینده شیراز و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز روز یکشنبه ۱۳ اسفند گفته بود که گروه اعزامی کوهنوردان به منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج از واگذاری جعبه سیاه به دادستانی ممانعت کرده و با واکنش‌های مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری کهکلویه و بویر احمد روبرو شده‌اند و درگیری رخ داده.

جعبه سیاه هواپیمای تهران – یاسوج روز شنبه ۱۲ اسفند پیدا شد.

هواپیمای آی تی آر که با ۶۶ مسافر و خدمه صبح یکشنبه ۲۹ بهمن تهران را به مقصد یاسوج ترک بود، در کوه دنا سقوط کرد.

 

دیدگاه