تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024

اخراج یک استاد برجسته حقوق اهل فارس از دانشگاه آزاد

  • 09 اسفند 1396 - 16:08
اخراج یک استاد برجسته حقوق اهل فارس از دانشگاه آزاد

دکتر گودرز افتخار جهرمی حقوقدان ایرانی و از استادان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران اخراج شد.

دکتر گودرز افتخار جهرمی که متولد ۱۳۲۲ در شهرستان جهرم فارس است، امروز به سایت جماران در خصوص اخراجش  از دانشگاه آزاد گفت: آقای دکتر رهبر [فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد] مصاحبه‌ای کرده بودند که درآن هدف اخراج اساتید را اعلام کرده‌اند. ایشان گفته بودند بورسیه‌هایی که از طرف وزارت علوم در سال‌های قبل انجام شده در سال‌های اخیر در دانشگاه‌های دولتی استخدام نشده‌اند، ما هدفمان این است که این بورسیه‌ها را استخدام کنم.»

از «بورسیه‌های غیرقانونی» به‌عنوان یکی از تخلفات دولت‌های نهم و دهم در عرصه علمی و آموزشی کشور یاد می‌شد که طی آن ۳۷۷۲ بورسیه، در سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ خورشیدی بدون آزمون و بدون طی مراحل قانونی و با اتکا بر سفارش و توصیه، به افرادی خاص اعطا شده بود.

صادق زیباکلام، تحلیلگر مسائل سیاسی که خود نیز از دانشگاه آزاد اخراج شده، گفته که مدیران این دانشگاه در حال «تسویه خساب سیاسی» هستند.

فرهاد رهبر هم امروز گفته: «هشدار می‌دهم هر کسی بخواهد به اسلام، انقلاب، نظام، پیغمبر و ولایت خدشه‌ای وارد کند، او را تحمل نخواهیم کرد.»

پس از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد، علی اکبر ولایتی به عنوان رئیس هیات امنا کار خود را با اخراج نیروهای نزدیک به هاشمی رفسنجانی آغاز کرد.

 

 

دیدگاه