انتقال اولین اجساد جانباختگان سقوط هواپیما توسط نجاتگران کوهستان هلال احمر فارس

  • 03 اسفند 1396 - 16:39
انتقال اولین اجساد جانباختگان سقوط هواپیما توسط نجاتگران کوهستان هلال احمر فارس
فیض الله جعفری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: اولین اجساد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج توسط نجاتگران کوهستان این جمعیت به دامنه رشته کوه دنا انتقال یافت و تحویل مقامات قضایی استان اصفهان گردید.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس، فیض الله جعفری با اشاره به اعزام امدادگران و نجاتگران داوطلب و کادر این جمعیت از شهرستان‌های شیراز، اقلید و سپیدان به منطقه سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج، گفت: تیم‌های اعزامی در اولین ساعات پس از حادثه در منطقه حضور یافتند و به گروه‌های امدادی دیگر استان‌ها پیوستند.
آقای جعفری گروه اعزامی را شامل نجاتگران تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر و داوطلبان عضو هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان فارس اعلام و تصریح کرد: پس از شناسایی محل دقیق سقوط هواپیما در رشته کوه دنا، ۲ تیم نجاتگر از استان فارس با بالگرد جمعیت هلال احمر به محل یاد شده اعزام گردید.
به گفته او، تیم‌های اعزامی پس از انجام عملیات جستجو که از طریق کوهنوردی در شرایط دشوار و اسکی بر روی برف انجام گردید، موفق به یافتن اجساد تعدادی از جانباختگان حادثه شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس اضافه کرد: پس از جمع آوری اولین اجساد پیدا شده، به دلیل شرایط نامساعد جوی و بوران شدید، تیم اعزامی استان فارس مجبور به بیتوته شبانه در قله نول شمالی رشته کوه دنا با درجه برودت هوا به میزان ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر گردید و صبح روز بعد و به رغم ادامه شرایط نامساعد جوی، تیم کوهستان استان فارس اجساد جانباختگان را به دامنه کوه انتقال و به مقامات قضایی استان اصفهان تحویل داد.

او گفت: مسیر برگشت به پایین کوه و انتقال اجساد از طریق ۴ اسکی باز حرفه‌ای تیم جستجو و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر مشخص و اجساد توسط ۳ کوهنورد باتجربه از همین تیم حمل گردید که این عملیات حدود ۶ ساعت به طول انجامید.

 

 

دیدگاه