۱۶ هزار کودک‌آزاری در ۶ ماه نخست امسال

  • 01 اسفند 1396 - 14:41
۱۶ هزار کودک‌آزاری در ۶ ماه نخست امسال

رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی کشور از گزارش ۱۶ هزار مورد کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی کشور در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایران آنلاین، رضا جعفری در سمینار «کودک‌آزاری در مناطق حاشیه‌ نشین» گفت: ٣٨ درصد از کودکان در سن دبستان و زیر دبستان و ١٢ درصد راهنمایی بوده اند.

به گفته او، ٢٩ درصد از آزارها جسمی و ٣ درصد جنسی بوده، بسیاری از خانواده‌ها هم از ترس امنیت و آبرو خیلی از این موارد را گزارش نمی‌کنند.

آقای جعفری افزود:  ٣٨ درصد از کودکان در سن دبستان و زیر دبستان و ١٢ درصد راهنمایی بوده اند. ٢٩ درصد از آزارها جسمی و ٣ درصد جنسی بوده است، چرا که بسیاری از خانواده‌ها از ترس امنیت و آبرو خیلی ازاین موارد را گزارش نمی‌کنند.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: در بسیاری از موارد، همسایه‌ها متوجه کودک‌آزاری می شوند ولی آن را گزارش نمی‌دهند و حتی جرأت نمی کنند با ١٢٣ تماس بگیرند، درحالیکه این یک بحث مسئولیت پذیری اجتماعی است.

حسین اسدبیگی، رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور شهریور امسال گفته بود استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و کرمانشاه» دارای بیشترین آمار ثبت‌شده کودک‌آزاری هستند.

دیدگاه