دانش آموز ۱۲ ساله نورآبادی بر اثر سوختگی جانش را از دست داد

  • 28 بهمن 1396 - 9:09
دانش آموز ۱۲ ساله نورآبادی بر اثر سوختگی جانش را از دست داد

مبینا شایانی دختر ۱۲ ساله اهل نورآباد فارس که بر اثر سوختگی در یکی از بیمارستان های شیراز بستری بود، جانش ار از دست داد. او از ناحیه صورت دچار سوختگی شده بود.

حدود یک ماه پیش به علت نشت گاز و آتش سوزی در یک منزل مسکونی در شهر نورآباد، اعضای یک خانواده ۶ نفری از جمله پدر، مادر و چهار دختر این خانواده دچار آتش سوزی شدند که در بیمارستان سوختگی شیراز تحت درمان هستند.

یکی از فرزندان این خانواده مرخص شده و چهار عضو دیگر همچنان بستری هستند.

از سوختگی به عنوان سومین عامل مرگ غیر منتظره در ایران نام برده می‌شود.

پزشکی قانونی استان فارس می‌گوید که در هشت ماهه نخست امسال مرگ‌های ناشی از سوختگی در این استان ۲. ۸ درصد افزایش یافته.

سعید غلامزاده، مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت در هشت ماهه نخست امسال ۷۹ تن در فارس بر اثر سوختگی جانشان را از دست داده‌اند. از این تعداد ۴۱ نفر زن و ۳۸ نفر مرد بوده‌اند.

به گفته او، در مدت مشابه سال گذشته ۷۳ نفر در فارس بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده بودند.

در سال گذشته ۱۴۰ تن در فارس جانشان را بر اثر سوختگی از دست دادند که از این تعداد ۷۱ نفر مرد و ۶۹ نفر زن بودند.

تعداد بستری‌های سوختگی در ایران سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر است در حالی‌ که در کشوری مانند آمریکا با توجه به جمعیت زیاد آن، این میزان ۴۰ هزار نفر در سال است. در ایران، سالانه حدود دو هزار بر اثر سوختگی می‌میرند که این مرگ و می‌ر‌ها در سوختگی‌های ۶۰ درصد به بالا رخ می‌دهد در حالی که در دنیا مرگ و میر ناشی از سوختگی در سوختگی‌های بالای ۹۰ درصد بروز پیدا می‌کند.

به ازای هر ۱۰۰ نفری که در ایران دچار سوختگی می‌شوند، ۱۰ بیمار از بین می‌روند و کسانی که زنده می‌مانند نیز دچار ناتوانی روانی و جسمانی می‌شوند. در حالی که در دنیا از هر ۱۰۰ نفر بیمار سوختگی، سه نفر می‌میرند.

 

دیدگاه