آلودگی هوا سال گذشته جان ۲۵ هزار ایرانی را گرفت

  • 16 بهمن 1396 - 21:20
آلودگی هوا سال گذشته جان ۲۵ هزار ایرانی را گرفت

معاون وزیر بهداشت ایران روز یکشنبه اعلام کرد که آلودگی هوا در سال ۱۳۹۵ جان ۵ هزار نفر را در تهران و جان ۲۰ هزار نفر را در دیگر شهرهای ایران گرفته است.

علی‌رضا رئیسی در نشست خبری روز یک شنبه که ایسنا آنرا پوشش داده گفته است که تمامی کلان شهرهای کشور امروز درگیر آلودگی هوا هستند و مردم باید از آمارهای مربوط به آلودگی هوا مطلع باشند.

از سوی دیگر روز یکشنبه اعلام شد که به دلیل آلودگی شدید هوا مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای کودک استان تهران به جز شهرستان‌های پردیس، فیروزکوه و دماوند، روز دوشنبه تعطیل است.

همچنین کیومرث کلانتری مدیر کل محیط زیست استان تهران از اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها از در منزل شهروندان خبر داده و گفته است که فروش آرم طرح ترافیک روزانه از سوی کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوای استان تهران ممنوع شده است.

کلانتری همچنین گفته است که مصوبات این کارگروه تنها برای روز دوشنبه ۱۶ بهمن اعمال می‌شود و در صورت تداوم شرایط پایدار جوی این کمیته تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد کرد.

میزان ذرات معلق در هوای تهران و استاندارد جهانی

به گزارش خبرگزاری فرانسه غلظت ذرات معلق در هوای تهران روز دوشنبه به ۱۴۴ میکروگرم بر مترمکعب رسیده و در برخی مناطق این شاخص تا ۱۶۹ میکروگرم هم افزایش داشته است. این در حالی است که میزان استاندارد این ذرات نباید از ۲۵ میکروگرم بر مترمکعب در یک دوره ۲۴ ساعته بالاتر باشد.

هر ساله با سرد شدن هوا در تهران و شهرهای بزرگ شاهد افزایش آلودگی هستیم و در برنامه مدیران شهری طرحی زیربنایی برای کاستن از آلودگی هوا دیده نمی شود.

دیدگاه