کلاس اجباری پلیس امنیت اخلاقی برای «متخلفان سگ‌گردانی در مشهد»

  • 22 اسفند 1395 - 8:33
کلاس اجباری پلیس امنیت اخلاقی برای «متخلفان سگ‌گردانی در مشهد»

یک مقام قضایی گفته که سگ‌گردانی در مشهد ممنوع است و افرادی که سگ‌گردانی می‌کنند باید در کلاس‌هایی که توسط پلیس امنیت اخلاقی برگزار می‌شود، شرکت کنند.

هادی شریعت‌یار، معاون دادستان مشهد در این خصوص گفته که پلیس امنیت خلاقی با افراد یا خودروهایی که سگ با خود به همراه دارند، برخود می‌کند.

به گفته این مقام قضایی، خودروهایی که اقدام به حمل می‌کنند از ۲۱ روز تا سه ماه توقیف می‌شوند و افرادی هم که در سطح شهر اقدام به سگ‌گردانی می‌کنند، «مکلف هستند در کلاس‌هایی که پلیس امنیت اخلاقی برگزار می‌کند، شرکت کرده و به اتفاق خانواده در پلیس امنیت اخلاقی حضور یافته و تعهد دهند که مرتکب چنین اقدامی نشوند.»

ماموران انتظامی چند سالی است که با پدیده سگ‌گردانی برخورد می‌کنند.

اسفند ماه سال گذشته نیز لایحه «رسیدگی به تخلف از نظامات شهری» در مجلس مطرح شد که در بخشی از آن برای سگ‌گردانی جریمه ۱۰۰ هزار تومانی پیش‌بینی شده بود. با این حال نمایندگان مجلس به کلیان این لایحه رای منفی دادند و لایحه از دستور کار مجلس خارج شد.

تعیین جریمه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی برای ظاهر شدن با حیوانات وحشی یا نجس از قبیل میمون و سگ و رها کردن حیوانات اهلی از قبیل دام و طیور در اماکن عمومی، تعیین جریمه ۵۰ هزار تومانی تا ۵۰۰ هزار تومانی برای رها سازی زباله در اماکن عمومی، جریمه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی برای سد معبر، جریمه ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای تکدی‌گری و تعیین جریمه ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی برای ایجاد آلودگی صوتی در معابر و اماکن عمومی از جمله مواردی بود که در این لایحه پیش بینی شده بود.

 

دیدگاه