تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024

آئین اختتامیه دومین و افتتاحیه سومین جشنواره سرود و نمایش ماه پیشونی ویژه کانون غنچه های هلال در مرودشت برگزار شد

  • 10 بهمن 1396 - 18:16
آئین اختتامیه دومین و افتتاحیه سومین جشنواره سرود و نمایش ماه پیشونی ویژه کانون غنچه های هلال در مرودشت برگزار شد

آئین اختتامیه دومین و افتتاحیه سومین جشنواره سرود و نمایش ماه پیشونی ویژه کانون غنچه های هلال مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک، صبح روز دوشنبه ۹ بهمن ماه به میزبانی شهرستان مرودشت برگزار شد و مهدکودک بچه های ایران از شهرستان کازرون مقام هفتم رشته نمایش را به خود اختصاص دادند.

به‌ گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس؛ مدیرعامل این جمعیت در آئین اختتامیه دومین جشنواره سرود و نمایش ماه پیشونی سازمان جوانان ویزه کانون غنچه های هلال، اظهار کرد: این طرح با درنظر گرفتن تاثیرگذاری سرود و نمایش در آموزش کودکان و آشنایی آنها با ماموریت های جمعیت هلال احمر اجرا می شود.

فیض اله جعفری با اشاره به اینکه با برگزاری مسابقه سرود و نمایش، آموزه های نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر بین اعضای کانون غنچه های هلال احمر نهادینه می شود و آنان با فعالیت های بشردوستانه و امدادی جمعیت هلال احمر آشنا می شوند، ادامه داد: آشناسازی اعضای کانون غنچه های هلال با اصول هفتگانه جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ، انتشار اهداف بشردوستانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر با زبان کودکانه، توسعه کار گروهی و آشنایی کودکان با فعالیت های جمعیت هلال احمر از اهداف برگزاری این جشنواره است.

جعفری تأکید کرد: استفاده از دانش و تجربه جوانان و معاونین استان ها در زمینه های مختلف و برنامه های سازمان جوانان از ظرفیت وجودی جوانان هلال احمر است که می‌تواند برای مردم مؤثر باشد.

وی سازمان جوانان را به عنوان ویترین جمعیت هلال احمر معرفی کرد و گفت: جوانان در جمعیت هلال احمر به عنوان سرمایه های اجتماعی هستند که اگر خوب ساماندهی شوند می توانند در پیشبرد اهداف عام المنفعه و بشردوستانه نقش بسزایی داشته باشند.

معاون امور جوانان هلال احمر فارس نیز در این جشنواره به عنوان میزبان در این برنامه ضمن تقدیر از مدیر و مسئولین شعبه مرودشت گفت: هدف گذاری فعالیت‌های ما منطبق با اهداف توسعه پایدار جهانی و توسعه صلح در جهان است.

در حاشیه جشنواره ماه پیشونی دو نهال صلح و دوستی به صورت نمادین و گرامی داشت کشته شدگان زلزله کرمانشاه با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس و برخی از معاونین امور جوانان هلال احمر از استان های، فارس، قزوین، اصفهان، بوشهر و خراسان رضوی کاشته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در این مراسم گفت: این درخت نشانه‌ای از صلح و دوستی است و می‌تواند به تقویت روابط و دوستی بین اعضا و استان ها و جوانان کمک کند و از این نماد زیبا به عنوان رشد دهنده و پرورش صلح و دوستی در جهان یاد کرد.

دیدگاه