دیدار شهردار شیراز با معاون اول رئیس جمهور؛ شهردار خواهان اختصاص بودجه برای ساماندهی بافت تاریخی شد

  • 08 بهمن 1396 - 18:27
دیدار شهردار شیراز با معاون اول رئیس جمهور؛ شهردار خواهان اختصاص بودجه برای ساماندهی بافت تاریخی شد

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواهان اختصاص اعتبار برای ساماندهی بافت تاریخی کلانشهرها از جمله شیراز شد.

آقای اسکندرپور در این دیدار که در شیراز انجام شد، با بیان اینکه هم اکنون در بافت‌های تاریخی سه نهاد شهرداری، میراث فرهنگی و وزارت مسکن تحت عنوان شرکت‌های عمران و بهسازی اقداماتی را انجام می‌دهند، گفت: من اعتقاد دارم که این اقدامات جزیره‌ای از یک سو منجر به آسیب رسیدن به بافت و از سوی دیگر منجر به سردرگم شهروندان در بین این سه مجموعه می‌شود.

شهردار شیراز افزود: از مهندس جهانگیری تقاضا کردم که دولت طی مصوبه‌ای نحوه مدیریت بافت‌های تاریخی را تعیین تکلیف کند. این پیشنهاد مورد استقبال مهندس جهانگیری قرار گرفت و مقرر شد که از طریق وزارت کشور طرح این مصوبه پیگیری شود.

حیدر اسکندرپور با اشاره به وجود اماکن تاریخی و فرهنگی متعدد در شیراز گفت: هزینه ورودی این مجموعه‌ها به حساب خزانه وارد می‌شود و امکان استفاده از این درآمد برای توسعه این اماکن تاریخی و فرهنگی وجود ندارد.

او گفت: پیشنهاد من به مهندس جهانگیری این بود که اماکن تاریخی و فرهنگی به صورت هیات امنایی اداره شود چون اداره هیات امنایی منجر به این می‌شود که درآمدهای حاصل از بلیت فروشی و … با نظر هیات امنا و در راستای سرعت بخشیدن به توسعه اماکن تاریخی و فرهنگی به کار گرفته شود.

بافت تاریخی شیراز ۳۵۰ هکتار وسعت دارد و ۱۲ هزار پلاک در این منطقه ثبت شده است.

شهردار شیراز در خصوص مترو هم گفت: دولت هنوز سهم خود را برای احداث خط یک قطار شهری پرداخت نکرده است. با توجه به اینکه در ماه‌های انتهایی سال هستیم در دیدار با مهندس جهانگیری خواستار دستور ویژه ایشان برای پرداخت معوقات سهم دولت در خط یک قطار شهری شیراز شدیم.

 

دیدگاه