ادامه اعتراضات به انتصاب معاون جدید فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شیراز

  • 30 دی 1396 - 8:49
ادامه اعتراضات به انتصاب معاون جدید فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شیراز

غلامرضا رخشنده از سوی حمید نادگران، سرپرست دانشگاه شیراز به عنوان معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه منصوب شده. این انتصاب، نگرانی و اعتراضاتی را به دنبال داشته.

در تازه‌ترین واکنش به این انتصاب، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز، شورای صنفی و کانون‌های فرهنگی – هنری – اجتماعی و مذهبی این دانشگاه در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند که کارنامه آقای رخشنده «غیر قابل دفاع» است.

آن‌ها می‌گویند: «انتصاب آقای رخشنده رو به عنوان معاونت فرهنگی- دانشجویی این دانشگاه، که یادآور زمانه تلخ صدور احکام فراوان انضباطی برای دانشجویان و فعالان دانشجویی است، خود حکایتگر آن است که مسیر فرهنگی این دانشگاه به چه سمت و سویی خواهد رفت.»

این فعالان دانشجویی ابراز نگرانی کرده‌اند که با این انتصاب، فضای فرهنگی و فعالیتی دانشجویان «امنیتی شود.»

غلامرضا رخشنده در زمان دولت محمود احمدی‌نژاد نیز معاون دانشجویی دانشگاه بوده، دوره‌ای که به گفته فعالان او هم عملکرد ضعیفی داشته و هم فعالان دانشجویی بار‌ها با احکام کمیته انضیاطی محکوم می‌شده‌اند.

به گفته امضاکنندگان این بیانیه، «دانشگاه شیراز پس از گذران دوران شکوفایی خود در طول سال‌های ۹۲ تا به امروز، اکنون به سمت پاکسازی آن از وجود مدیران خدوم و از جنس دانشجویان در حرکت است.»

این تشکل‌های دانشجویی می‌گویند: «اعمال تغییرات گسترده مدیریتی در دانشگاه شیراز و تداوم انتصابات سوال برانگیز در مسیری غیر از خواست دانشجویان و خط فکری دولت اعتدال در این مدت، یکی از چندین اتفاقات ناگوار اخیر است که در دانشگاه شیراز رقم خورده و همچنان در حال انجام است.»

امضاکنندگان بیانیه ضمن اعلام «مخالفت جدی» خود نسبت به تغییرات مدیریتی در دانشگاه شیراز و انتصاب افرادی با «کارنامه غیر قابل دفاع در حوزه فرهنگی و دانشجویی»، خواهان تجدید نظر در این تصمیمات شده‌اند و افزوده‌اند: «با ایستادگی بر حقوق خود تا زمان انجام تغییرات مورد نظر، از هرگونه اقدامی در چارچوب مدنی و قانونی دریغ نخواهیم کرد.»

اوایل دی ماه جاری نیز انتصاب حمید نادگران به عنوان سرپرست دانشگاه شیراز بحث برانگیز شده بود. مخالفان نادگران بر این باور بودند که او مدیری محافظه کار است که نمی‌تواند در راستای سیاست‌های فرهنگی و سیاسی دولت حرکت کند.

دیدگاه