پدر یکی از دریانوردان اهل فارس: سوختن سانچی کابوسی ناتمام است

  • 26 دی 1396 - 14:01
پدر یکی از دریانوردان اهل فارس: سوختن سانچی کابوسی ناتمام است

یوسف دهقانی پدر سعید دهقانی، دریانورد جانباخته نفتکش سانچی گفت: پنج روز سوختن سانچی برای ما کابوسی ناتمام بود که هنوز تمام نشده و تا پیدا شدن اثری از فرزندم ادامه خواهد داشت.

سعید دهقانی اهل روستانی تنگ براق شهرستان اقلید در استان فارس بود که به همراه پدر و مادرش در یزد زندگی می‌کرد. او یکی از ۳۲ دریانوردی بود که در نفتکش سانچی جانش را از دست داد.

یوسف دهقانی به خبرگزاری ایسنا گفت: سعید اولین فرزندم بود که با شوق و علاقه زیاد به دانشکده دریانوردی رفته و در این راه پرکشید و غروب زود هنگام عمر فرزندم تلخ‌ترین و ماندگار‌ترین خاطره زندگی خود و همسرم است.

او افزود: حضور در نفتکش سانچی اولین مأموریت کاری فرزندم به عنوان کارآموز بود که به آخرین مأموریت کاری و زندگی وی تبدیل شد.

آقای دهقانی «تلاش زیاد برای تهیه سند ضمانت به منظور حضور در کشتی سانچی» را آخرین خاطره خود از فرزندش عنوان کرد و ادامه داد: پسرم جوانی ۲۴ ساله و مجرد بود که با رفتنش آرزوهای بسیاری را بر دل من و مادر داغدارش گذاشت.

سعید دهقانی، کارآموز رشته ‌مهندسی عرشه به تازگی مرحله تئوری تحصیلات دریانوردی خود را به اتمام رسانده بود که بعد از اعلام محل مأموریت کارآموزی در نفتکش سانچی حضور داشت.

چهار تن از جانباختگان نفتکش سانچی اهل استان فارس هستند.

این افراد اهل «نورآباد»، «اقلید» و «سعادت شهر» استان فارس هستند.

سجاد عبداللهی، دانشجو، متولد ۱۳۷۴، نورآباد

پوریا عیدی‌پور، دانشجو، متولد ۱۳۷۴، نورآباد

کاپیتان مجید قصابی عروجی، متولد ۱۳۵۱، سعادت شهر

سعید دهقانی، دانشجو، متولد ۱۳۷۲، روستای تنگ براق اقلید

کشتی سانچی روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بندرهای کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۶ ساعت ۸ شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر کریستال تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد و به جز پیکر سه تن که کشف شد، پیکر ۲۹ خدمه دیگر به اعماق دریا رفت.

این تصویر کشتی چینی است که پس از برخورد با نفتکش ایرانی باعث آتش گرفتن و غرق شدن آن شد

جزییاتی از نفتکش ایرانی سانچی و کشتی کریستال چینی

دیدگاه