نماینده مجلس: مردم به پیام رسان‌های داخلی اعتماد ندارند

  • 22 دی 1396 - 12:24
نماینده مجلس: مردم به پیام رسان‌های داخلی اعتماد ندارند

فاطمه سعیدی، نایب رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس گفت: نمی‌توان مردم را مجبور به استفاده از یک پیام رسان کرد و اگر امروز می‌بینیم پیام‌های رسان‌های داخلی با اقبال مواجه نمی‌شوند علتش بی‌اطمینانی مردم است.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا افزود: این حق مردم است که از کدام ابزار ارتباطی استفاده کنند و نمی‌توان این حق را از شهروندان سلب کرد. اینکه مردم را مجبور کنم از یک پیام رسان استفاده نکنند یا به عکس فقط حق داشته باشند از چند پیام رسان داخلی استفاده کنند با حقوق شهروندی آن‌ها منافات دارد.

به دنبال بروز اعتراضات هفته دوم دی که بیش از ۶۰ شهر ایران را فرا گرفت، شورای عالی امنیت ملی دستور داد تلگرام و اینستاگرام فیل‌تر شود. اینستاگرام بعد از چند روز رفع فیل‌تر شد اما فیل‌تر تلگرام بعد از ۱۰ روز همچنان ادامه دارد.

به دنبال فیلترینگ تلگرام که ۴۰ میلیون کاربر در ایران دارد شماری از مسئولان پیشنهاد داده‌اند که ایرانیان از اپلیکیشن‌های داخلی استفاده کنند اما ظاهرا ایرانیان ترجیح داده‌اند که با فیلترشکن همچنان از تلگرام استفاده کنند.

به گفته خانم سعیدی، «امروز اگر می‌بینیم بخشی از مردم تحت تاثیر شبکه‌های فارسی زبان خارجی هستند به دلیل رفتار غلط خود ما و صدا و سیمای ما است و گرنه چطور یک شبکه تلویزیونی با ۱۰۰ کارمند می‌تواند یک دستگاه عریض و طویل به نام صدا و سیما را به حاشیه براند؟»

ظاهرا اشاره این نماینده مجلس به تلویزیون بی‌بی سی فارسی است.

دیدگاه