بازداشت 40 نفر به دلیل درگیری‌های طایفه‌ای در شرق خوزستان

  • 19 اسفند 1395 - 23:11
بازداشت 40 نفر به دلیل درگیری‌های طایفه‌ای در شرق خوزستان
فیروز کیانپور اتابکی، دادستان شهرستان باغملک گفته که ۴۰ نفر به دلیل درگیری‌های طایفه‌ای در روستای «پتک» این شهرستان بازداشت شده‌اند. باغملک در شرق خوزستان است.
این مقام قضایی روز پنجشنبه ۱۹ اسفند به خبرگزاری میزان گفت که بر اثر درگیری‌های طایفه‌ای در این روستا در چند سال اخیر ۱۲۰ تن تاکنون محکوم شده‌اند که باید بازداشت و به زندان اعزام شوند.

درگیری بین دو طایفه محمدی و موسایی در هفتم اسفند ماه سال جاری به کشته شدن یک مرد جوان از طایفه محمدی منجر شد. شامگاه جمعه ۱۳ اسفند نیز بر اثر درگیری این دو طایفه سه نفر کشته و یک نفر زخمی شد.

قدرت‌الله دهقان، معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان نیز گفته که به دلیل این درگیری‌ها، «اهالی روستاهای سرخوار و پتک از امنیت کافی برخوردار نبودند لذا مجبور به تخلیه آن‌ها از روستا شدیم که این روند به منظور حفظ جان آن‌ها تا آخرین نفر ادامه خواهد داشت تا در درگیری طرفین کسی آسیب نبیند.»

به گفته او، در هفته جاری تعدادی از منازل این روستاها به آتش کشیده شده که «بلافاصله توسط نیروهای امدادی آتش خاموش شده است.»

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان افزود: «در این درگیری‎ها هیچ نیروی انتظامی آسیب جدی ندیده البته جراحات سطحی در حین درگیری‌ها بوده است و هیچ موردی نیز مبنی بر درگیری با نیروهای دولتی وجود ندارد.»

این مقام استانداری خوزستان گفته که اوضاع در روستای پتک «تحت کنترل نیروهای نظامی و انتظامی است و در حال حاضر هیچ مشکلی در منطقه وجود ندارد.»

حضور نیروهای پلیس در روستای پتک باغملک به دنبال درگیری های مرگبار شهریور ۱۳۹۴

درگیری دو طایفه محمدی و موسایی در روستای پتک از توابع شهرستان باغملک از هشت سال پیش بر سر زمین های کشاورزی آغاز شده و تا کنون ۱۶ نفر از دو طایفه بر سر این اختلاف هشت ساله کشته شده اند.

درگیری این دو طایفه در شهریور ماه سال پیش نیز منجر به کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن ۲۰ نفر از دو طرف درگیری شد.

شدت این درگیری‌ها در اسفند ماه جاری باعث شد تا مدارس روستای پتک در هفته جاری تعطیل شوند.

دیدگاه