معاون فرمانده کل سپاه با حضور در پاسارگاد: تاریخ ۲۵۰۰ ساله ایران افتخاری ندارد

  • 13 دی 1396 - 19:34
معاون فرمانده کل سپاه با حضور در پاسارگاد: تاریخ ۲۵۰۰ ساله ایران افتخاری ندارد

سرتیپ محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک همایش که در شهرستان پاسارگاد فارس برگزار شد، گفت: ما پیرو شاهان نیستیم، تاریخ ۲۵۰۰ ساله طاغوت شاهنشاهی برای ما افتخاری ندارد و ظلم کردند و ما باید به علما و مبارزین آزادی خواه تاریخ کشورمان افتخار کنیم.

به گزارش سایت محلی «طنین پاسارگاد»، این مقام نظامی افزوده: افتخار تاریخ ما مبارزانی هستند که برای آزادی و عدالت می‌جنگیدند، قرآن به ما یاد می‌دهد که در تاریخ چه گذشته است و چه طور باید تاریخ بنویسیم، تاریخ ما تاریخ ابراهیم و موسی و پیامبران است، تاریخ زرتشت و پیامبران الهی است.

معاون فرهنگی فرمانده کل سپاه در حالی گفته که تاریخ ۲۵۰۰ ساله افتخاری ندارد که اغلب ایرانیان تاریخ و تمدن چند هزار ساله ایران را از افتخارات کشورشان می‌دانند.

میزان بازدید ایرانیان از آثار تاریخی در ایام تعطیل نشان می‌دهد که ایرانیان به تاریخ چند هزار ساله کشورشان اهمیت می‌دهند.

محمدرضا نقدی در حالی کوروش برزگ را به کشتن پدربزرگش متهم کرده که منابع تاریخی چنین چیزی نگفته‌اند

سرتیپ محمدرضا نقدی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص، کوروش یکی از شاهان بزرگ ایران گفت: «این چه افتخار دارد که کتاب‌های تاریخ آن زمان که توسط دوستداران کورش هم نوشته شده می‌گوید آقای کورش، پدربزرگ خودش را کشت تا به قدرت برسد.»

این مقام نظامی در حالی گفته کوروش، پدربزرگش را کشته که منابع تاریخی چنین چیزی را تایید نمی‌کنند.

آستیاگ که از او به عنوان پدربزرگ کوروش نام برده می‌شود، آخرین پادشاه ماد بود که از سال ۵۸۵ تا ۵۵۰ پیش از میلاد حکومت کرد. منابع بابلی می‌گویند که آستیاگ به کوروش حمله کرد، ولی سپاهش بر او شورید و او را دستگیر کرده، به کوروش تحویل داد.

هرودوت در خصوص آستیاگ نوشته است: کوروش در مورد آستیاگ هیچ بدی نکرد و او را تا پایان عمر در دربار خود نگهداشت. گزنفون هم از رابطه خوب کوروش و پدربزرگش آستیاگ یاد می‌کند.

دیدگاه