سارق، کاشی‌های خانه تاریخی عطروش شیراز را پس داد

  • 03 دی 1396 - 12:09
سارق، کاشی‌های خانه تاریخی عطروش شیراز را پس داد

سارقی که سال ۱۳۹۳ کاشی‌های خانه تاریخی عطروش شیراز را سرقت کرده بود، آن‌ها را پس داد.

بر پایه گزارش سازمان میراث فرهنگی استان فارس، این فرد که به اتهام دیگری در زندان بوده، پس از پایان دوره محکومیتش اعلام کرده که می‌خواهد کاشی‌هایی این بنای تاریخی را که چند سال پیش به سرقت برده تحویل دهد.

سرهنگ آیت اله عیدی‌پور، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس در این خصوص گفت: در هفته گذشته، طی تماس تلفنی سرهنگ احمد رضا نظریان فرمانده یگان حفاظت زندان‌های استان فارس مشخص گردید یکی از زندانیان که به جرم سرقت در حال سپری کردن ایام محکومیت خود در زندان بوده پس از اتمام دوران محکومیت خود با توجه به اصلاح و تادیب، اعتماد سازی و راهنمایی‌ها صورت گرفته اظهار نموده که تمایل دارد کاشی‌هایی منقوش ابنیه تاریخی را به اداره کل میراث فرهنگی استان فارس تحویل دهد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس افزود: در ‌‌نهایت پس ازهماهنگی‌های لازم، تعداد ۳۶ عدد از کاشی‌های سرقتی جهت نصب مجدد در محل خود به معاونت میراث فرهنگی استان فارس تحویل داده شد.

خانه تاریخی عطروش که در بافت تاریخی شیراز قرار دارد با شماره ۱۰۶۷ در اردیبهشت ماه ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

در سال‌های اخیر بار‌ها کاشی‌های بناهای تاریخی شیراز سرقت شده‌اند. برخی از این کاشی‌های تاریخی در سرای مشیر شیراز به طور آزادانه به فروش می‌رسد.

دیدگاه