جزییات نصب دوربین مداربسته در سرویس‌های بهداشتی پالایشگاه شیراز

  • 27 آذر 1396 - 8:53
جزییات نصب دوربین مداربسته در سرویس‌های بهداشتی پالایشگاه شیراز

دوربین‌های مداربسته‌ای که به مدت حدود سه هفته در سرویس‌های بهداشتی پالایشگاه شیراز نصب شده بود، جمع آوری شده است. ظاهرا نصب این دوربین‌ها برای شناسایی کارگران معترضی بوده که در سرویس‌ها شعار می‌نوشته‌اند.

این اتفاق سال گذشته رخ داده و اکنون جزییات آن فاش شده است.

یکی از کارکنان پالایشگاه به نام «فرهی» که شاکی پرونده نصب دوربین‌ها در سرویس بهداشتی پالایشگاه است در این باره به رادیو گفت: «وقتی فیش حقوق مدیرعامل پخش شد آن‌ها فهمیده‌اند که کارکنان دارند در سرویس‌های بهداشتی فحاشی می‌کنند، به خودشان اجازه دادند این کار را بکنند.»

به گفته کارگران و کارکنان پالایشگاه شیراز دوربین‌ها پس از لو رفتن فیش حقوقی مدیرعامل پالایشگاه نصب شده‌اند. فیش حقوق ماهانه مدیرعامل پالایشگاه شامل حقوق ۱۵ میلیونی ضربدر ۲ به اضافه ۳۵ میلیون تومان پاداش و در مجموع ۶۵ میلیون تومان بود.

سایت «نفت ما» هم در این باره گزارش داده بود که پس از لو رفتن فیش حقوقی مدیر عامل برای یافتن سرنخ ماجرا تصمیم گرفته می شود در سرویس‌های بهداشتی دوربین مدار بسته نصب شود. در پی کشف دوربین‌ها توسط کارکنان ابتدا حراست ابراز بی‌اطلاعی کرده و سرویس بهداشتی را پلمب می‌کند اما در نهایت مشخص شده است این اقدام در هماهنگی با مدیر عامل پالایشگاه انجام شده است.

رئیس حراست پالایشگاه در گفتگو با شبکه سراسری با تایید خبر نصب دوربین در توالت‌ها ارتباط آن با افشای فیش حقوقی مدیر عامل پالایشگاه را رد کرد و افزود «این موضوع مانوری بوده» و دوربین‌ها بخاطر برخی «ناهنجاری‌ها» در توالت‌ها نصب شده است.

او در توضیح گفت نصب دوربین‌ها برای «پیشگیری از شعارنویسی بوده، شعارنویسی‌های مکرر در سرویس‌های بهداشتی. بر علیه مدیران، مدیران سیستم، مدیران ارشدی کشور.»

خبر نصب دوربین در توالت‌های کارکنان پالایشگاه شیراز پس از آن علنی شد که کارکنان از دوربین نصب شده در توالت، سیمی که از توالت‌ها به پشت بام رفته و دستگاه و مونیتوری که روی پشت بام بود، فیلم و عکس گرفتند و آن را در فضای مجازی منتشر کردند.

کارکنان در این رابطه به سازمان بازرسی شکایت کردند. در پی صدور حکم این نهاد، پالایشگاه اعلام کرد «فرد نصب‌کننده دوربین» را اخراج کرده است.

دیدگاه