«۱۱۹ نقطه پرخطر از نظر آسیب‌های اجتماعی در فارس وجود دارد»

  • 23 آذر 1396 - 8:21
«۱۱۹ نقطه پرخطر از نظر آسیب‌های اجتماعی در فارس وجود دارد»

اسماعیل تبادار، استاندار فارس می‌گوید بیش از ۱۱۹ نقطه آسیب‌دیده از آسیب‌های اجتماعی در فارس شناسایی شده که ۱۵ نقطه و محله آن در شیراز قرار دارد و از این تعداد ۹ محله بحرانی است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، اسماعیل تبادار عصر چهارشنبه ۲۲ آذر در شورای اداری استان فارس، که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: مهاجرت باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی و ایجاد فقر بیشتر و بیکاری خواهد بود.

آقای تبادار افزود: یکی از دغدغه‌های مسئولان نگرانی در خصوص گسترش ناموزون آسیب‌های اجتماعی است، نمی‌توان ادعا کرد که همه این آسیب‌ها مترتب به بیکاری است اما یکی از مولفه‌های مهم بیکاری محسوب می‌شود.

محمودرضا عرب، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس آبان امسال گفته بود که اعتیاد، طلاق، کودک آزاری، همسر آزاری و خشونت مهمترین آسیب‌های اجتماعی در ۲۹ شهرستان این استان است.

به گفته او، این آسیب‌های اجتماعی در برخی محلات بیشتر بوده است.

سازمان بهزیستی ایران بارها در خصوص افزایش آسیب های اجتماعی هشدار داه و ابراز نگرانی کرده است.

به گفته مقام‌های سازمان بهزیستی، ایران از نظر «کاهش سن اعتیاد، شاخص ازدواج و طلاق، ایدز، آمار اعتیاد، افزایش تعداد کودکان کار و مصرف شیشه» در «وضعیت بد و نگران کننده‌ای» قرار دارد.

به دنبال افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی در ایران، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب سال ۱۳۹۴ خواهان «ریشه‌یابی» آسیب‌های اجتماعی در کشور شدند.

دیدگاه