واکنش وزارت کشور به راه‌اندازی گشت‌های ویژه سپاه: متولی برخورد با سرقت و اراذل و اوباش نیروی انتظامی است

  • 20 آذر 1396 - 11:35

سخنگوی وزارت کشور به اظهارات اخیر فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ مبنی بر احصا حدود ۲۳ نوع آسیب اجتماعی از سوی بسیج و سپاه و همچنین ایجاد گشت‌های جلوگیری از وقوع سرقت و برخورد با اراذل و اوباش واکنش نشان داد.

سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، در این باره که آیا با وزارت کشور یا نیروی انتظامی در این رابطه جلسه‌ای برگزار یا هماهنگی شده‌است، اظهار داشت: یکی از محورهای مهمی که در بحث آسیب‌های اجتماعی در دستور کار شورای اجتماعی کشور است، مبارزه با مفاسد اخلاقی است و متولی این موضوع مطابق قانون و مصوبات شورای اجتماعی کشور نیروی انتظامی است.

او افزود: به صورت کلى راهکارهای قانونی پیش بینی شده که هر یک از دستگاه‌هایی که وظیفه انجام برنامه‌های شورای اجتماعی کشور در خصوص مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را دارند، مى‌توانند از همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها برای انجام وظایف قانونی خود استفاده کنند. در بررسی که من داشتم، تاکنون نیروی انتظامی تهران بزرگ از هیچ دستگاهی درخواست کمک و یا مشارکت برای مبارزه با این موضوع را نداشته است.

سرتیپ محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ روز یکشنبه ۱۹ آذر از تشکیل و فعالیت گشت‌های پیشگیری از سرقت و مقابله با اراذل و اوباش به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در پایتخت خبر داده بود.

 

دیدگاه