زمین لرزه استان کرمان «تلفات جانی نداشته است»

  • 10 آذر 1396 - 12:46
زمین لرزه استان کرمان «تلفات جانی نداشته است»

گزارش ها حاکی است که زلزله ای به بزرگی ۶.۱ در مقیاس ریشتر در ساعت شش و دو دقیقه بامداد روز جمعه ۱۰ آذرماه روستاهای شهرستان راور در استان کرمان را لرزاند.

گزارش های اولیه حاکی است که این زلزله در شهرهای انار، زرند، سیرجان و کرمان نیز احساس شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مرکز زمین شناسی آمریکا شدت این زلزله را به بزرگی ۶.۱ در مقیاس ریشتر اعلام کرده است.

معاون عمرانی استانداری کرمان می گوید، براساس اطلاعات به دست آمده زلزله روز جمعه «تلفات جانی نداشته است.»

به گزارش تسنیم، سرپرست مدیریت بحران استانداری کرمان نیز از تخریب ۱۲۲ منزل مسکونی روستای کوهک کرمان خبر داده و گفته است: تاکنون هیچ خسارت جانی ناشی از زلزله گزارش نشده است.

مصطفی آیت الهی موسوی، معاون عمرانی استانداری کرمان همچنین به ایسنا گفته است، اکیپ های ستاد بحران، نیروی انتظامی، بخشداری و دهیاری ها به منطقه اعزام شده اند و در حال بررسی خسارات احتمالی در منطقه هستیم .

آقای آیت اللهی گفته است: تا این لحظه گروه های ارزیاب تلفات جانی گزارش نکرده اند و تمام دستگاههای امدادی و انتظامی و پزشکی در منطقه حضور دارند.

وی اضافه کرده است: زمین لرزه ها همچنان ادامه دارد و ستاد بحران در کرمان تشکیل شده است.

 در همین حال، فرماندار راور به ایرنا گفت: زلزله صبح امروز موجب مسدود شدن برخی راههای روستایی و فروریختن برخی دیوارهای ساختمانهای قدیمی در این شهرستان شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفته است، ۱۰ تیم امداد نجات شامل تیم‌های ارزیاب، سگ‌های زنده‌یاب و کمک‌رسانی به منطقه اعزام شده اند.

وی اضافه کرده است: تعداد زیادی از خانه‌های قدیمی روستایی در منطقه فروریخته است و در حال حاضر تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر استان کرمان در حال ارزیابی از میزان خسارات مالی در منطقه هستند.

ایسنا به نقل از مرکز لرزه نگاری ایران اعلام کرده است که زلزله روز جمعه در عمق ده کیلومتری زمین و با فاصله ۳۷ کیلومتر از هجدک کرمان به وقوع پیوست و تا ساعت ۹و ۳۰ دقیقه صبح روز جمعه بیش از ۳۰ پس‌لرزه ثبت شده است.

روار در۱۴۰ کیلومتری شمال کرمان واقع شده است.

دیدگاه