تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

مسابقات ورزش‌های بومی و محلی زنان در شیراز برگزار می‌شود

  • 09 آذر 1396 - 7:37
مسابقات ورزش‌های بومی و محلی زنان در شیراز برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره و دومین دوره مسابقات ورزش‌های بومی و محلی زنان ۱۳ آذر در شیراز برگزار می‌شود.

سید عباس آتش زمزم، سرپرست معاونت فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: با توجه ضرورت حفظ فرهنگ، آیین و آداب و رسوم محلی مردم شیراز شهرداری شیراز با همکاری اداره ورزش و جوانان، هیأت ورزش‌های بومی و محلی و آموزش و پرورش عشایری فارس اقدام به برگزاری چهارمین جشنواره و دومین دوره مسابقات ورزش‌های بومی و محلی بانوان خواهد کرد.

سید عباس آتش زمزم با اشاره به اینکه این مسابقات در ۴ رشته هشت خانه، یک قل دو قل، دال پلان و هفت سنگ مهارتی برگزار خواهد شد گفت: بانوان شیرازی علاقمند به شرکت در این مسابقات می‌توانند با حضور در سالن‌های ورزش شهرداری شیراز در این مسابقات ثبت نام کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: در این جشنواره علاوه بر مسابقه ورزش‌های بومی و محلی بانوان به ابعاد دیگر هویت فرهنگی سنتی نیز همچون غذاهای محلی، ساز محلی، بازی‌های محلی، صنایع دستی و لباس محلی توجه شده است و در این جشنواره بخش ویژه‌ای به این موضوعات اختصاص یافته است.

آتش زمزم گفت: این جشنواره و مسابقه دوشنبه ۱۳ آذر ماه از ساعت ۸ صبح در مجموعه ورزشی شهید آیت الله دستغیب شیراز واقع در دروازه کازرون برپا خواهد شد که از بانوان شیرازی برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل می‌آید.

دیدگاه