یک مقام سیاسی و امنیتی مسئول بزرگداشت کوروش شد

  • 13 آبان 1396 - 17:57
یک مقام سیاسی و امنیتی مسئول بزرگداشت کوروش شد

اسماعیل تبادار، استاندار فارس طی حکمی هادی پژوهش جهرمی، معاون سیاسی و امنیتی‌اش را به عنوان «مسئول کارگروه علمی و اجرایی بزرگداشت تاریخی کوروش» منصوب کرد.

به گزارش سایت استانداری فارس، آقای تبادار در این حکم نوشته که «استان کهن فارس خاستگاه کوروش و سایر مفاخر علمی و ادبی است، تبیین و شناخت جایگاه هر یک از بزرگان و از جمله کورش سبب آگاهی بیشتر قشر جوان با هویت و اصالت و تمدن اسلامی ایرانی می‌گردد

او از آقای پژوهش خواسته تا «کارگروه علمی و اجرایی بزرگداشت تاریخی کوروش» را تشکیل دهد و در این خصوص از مراکز علمی و فرهنگی و کارشناسان حوزه تاریخ و دین کمک بگیرد.

بزرگداشت کوروش یک موضوع فرهنگی و تاریخی است و مشخص نیست که چرا یک مقام سیاسی و امنیتی مسئول «کارگروه علمی و اجرایی بزرگداشت تاریخی کوروش» شده است.

اغلب سوابق آقای پروهش در حوزه‌های سیاسی و امنیتی بوده است. در کارنامه کاری او مدیرکلی سیاسی انتظامی استانداری فارس، معاونت سیاسی استاندار فارس و گلستان، معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خراسان و قائم مقامی ستاد بازسازی و نوسازی ضلع شمالی حرم امام رضا (ع) دیده می‌شود.

استاندار فارس به عنوان رئیس شورای تامین امسال محدودیت هایی را ابلاغ کرد که مانع برگزاری روز کوروش در هفتم آبان شد.

هنوز به طور کامل روشن نیست که چرا استاندار فارس یک چهره فرهنگی یا یک محقق حوزه تاریخ را به عنوان مسئول کارگروه علمی و اجرایی بزرگداشت تاریخی کوروش تعیین نکرده است. ظاهرا انتصاب یک مقام سیاسی و امنیتی به عنوان «مسئول کارگروه علمی و اجرایی بزرگداشت تاریخی کوروش» به این دلیل است که تعیین روز بزرگداشت کوروش و برگزاری آن در اختیار مدیریت سیاسی و امنیتی باشد.

 

دیدگاه