رییس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز: پروژه‌های عمرانی دارای نواقص خاص متوقف می‌شوند

  • 12 آبان 1396 - 6:58
رییس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز: پروژه‌های عمرانی دارای نواقص خاص متوقف می‌شوند

نواب قائدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در حاشیه پنجمین بازدید اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این مطلب که بررسی و اتمام پروژه های نیمه تمام در اولویت برنامه های کمیسیون قرار دارد گفت: از ابتدای شورای پنجم تاکنون بازدیدهای مستمری از پروژه های عمرانی مناطق مختلف شهرداری انجام دادیم و سعی کردیم تا اجرای پروژه های با بازدهی بیشتر را هرچه سریع تر به پایان برسانیم و پروژه های دارای نواقص خاص و جدی را متوقف کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز آقای قائدی با اشاره به نوع و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های افتتاح شده در منطقه پنج، یکی از پروژه های با اهمیت این منطقه را پروژه های مرتبط با بوستان مادر خواند و اظهار کرد: از جمله پروژه هایی که در این منطقه افتتاح شده اند می توان آمفی تئاتر روباز بوستان مادر به مساحت ۴ هزار مترمربع، جنگلکاری به مساحت ۵/۵ هکتار پوشش گیاهی و اجرای اکوپارک بوستان مادر در فضایی به وسعت ۱۵۰۰ مترمربع را نام برد.

وی همچنین از پروژه افتتاح شده «مازگاردن» بعنوان بزرگترین پروژه مازگاردن در جنوب کشور نام برد و یادآور شد: این پروژه با هدف ایجاد شور و نشاط و بازی کودکان به مساحت ۳ هزار مترمربع و مبلغ ۳۰ میلیون تومان انجام شده است.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا همچنین از چندین پروژه دیگر در منطقه پنج که کار اجرای آن هنوز در حال انجام است خبر داد و افزود: از پروژه های در حال انجام می توان «خانه محله کوشک میدان» را نام برد که تا پایان امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید. همچنین احداث زمین چمن مصنوعی بوستان هاشمی از دیگر پروژه های در حال اجراست که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، مجموعه ورزشی قائم به وسعت ۱۴۰۰ مترمربع، بهسازی پارک استعجاب به وسعت ۹ هزار مترمربع و اجرای طرح مهندسی بلوار گفتار عدل با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد، پروژه های دیگری است که در این منطقه در حال انجام است.

وی در ادامه خواستار توقف سریع پروژه شد و در این باره تصریح کرد: امروزه در بحث دفع آب های سطحی، جدول گذاری در همه جا منسوخ شده و به جای آن از لوله گذاری استفاده می گردد اما با توجه به اینکه در این پروژه از جدول گذاری به جای لوله گذاری استفاده شده ضروری است هرچه سریع تر متوقف گردد زیرا متحمل هزینه خواهیم شد و در نهایت ناچار به تغییرات کلی و استفاده از لوله گذاری خواهیم بود.

نواب قائدی عدم وجود یک مجتمع رفاهی با امکانات مناسب در پارک ۵۰ هکتاری را از کمبودها برشمرد و در این باره اظهار کرد: با توجه به گذر کمربندی، احداث رستورانی به مساحت ۳۰۰ متر مربع در مقایسه با پارکی به وسعت ۵۰ هکتار مناسب نمی باشد و به نظر می آید پیش بینی لازم صورت نگرفته و مناسب تر این بود که برای این منطقه مجموعه خدمات رفاهی از طریق جذب سرمایه گذار احداث می شد.

لازم به توضیح است در این بازدید مهندس صبوری نایب رییس شورا و یوسف نامور شهردار منطقه پنج نیز حضور داشتند و مطالبی بیان کردند.

دیدگاه