انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گام آخر

  • 08 آبان 1396 - 6:30
انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گام آخر

دکترمحمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ادامه ریاستش استخاره کرده و «بد» آمده و به همین دلیل می‌گوید از این سمت کناره گیری می‌کند.

حالا که استخار آقای ایمانیه «بد» آمده؛ وزارت بهداشت از سه تن برای مصاحبه دعوت کرده تا یکی از آن‌ها را به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب کند.

گفته می‌شود این سه تن در نظرسنجی بحث برانگیز ۴ آبان بیشترین رأی را آورده‌اند. دکتر سیدبصیر هاشمی و دکتر مهرزاد لطفی از گزینه‌های حامیان دولت هستند و دکتر افشین امینی نیز ظاهراً از نزدیکان فکری آقای ایمانیه است. هر چند برخی منابع می گویند دکتر امینی در نظرسنجی رأی نیاورده اما جزو گزینه‌های نهایی قرار گرفته.

برخی منابع می گویند که دکتر ایمانیه تمایل دارد که دکتر امینی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز جایگزینش شود. حامیان دولت می گویند با توجه به اینکه قانون، انتصابات مدیران استانی را به تأیید استاندار منوط کرده امیدوار هستند اسماعیل تبادار، استاندار فارس مانع ریاست فردی شود که با دولت حسن روحانی همسو نیست.

دکتر ایمانیه از سال ۱۳۸۴ تاکنون رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

چهار سال قبل و با آغاز به کار دور اول دولت حسن روحانی، شماری از فعالان دانشجویی خواهان برکناری او شدند اما دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت دکتر ایمانیه را ابقا کرد. فعالان دانشجویی خواهان برکناری او و برچیده‌شدن برخوردهای امنیتی در این دانشگاه بودند. دکتر ایمانیه از چهره‌های نزدیک به محافظه‌کاران است.

دکتر سیدبصیر هاشمی، دکتر مهرزاد لطفی و دکتر افشین امینی گزینه‌های نهایی ریاست علوم پزشکی شیراز هستند

دیدگاه