اعتیاد، طلاق، کودک آزاری، همسرآزاری و خشونت؛ عمده‌ترین آسیب‌های اجتماعی در فارس

  • 06 آبان 1396 - 7:37
اعتیاد، طلاق، کودک آزاری، همسرآزاری و خشونت؛ عمده‌ترین آسیب‌های اجتماعی در فارس

یک مقام سازمان بهزیستی استان فارس می‌گوید که اعتیاد، طلاق، کودک آزاری، همسر آزاری و خشونت مهمترین آسیب‌های اجتماعی در ۲۹ شهرستان این استان است.

به گزارش خبرآنلاین، محمودرضا عرب، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس گفت که این آسیب‌های اجتماعی در برخی محلات بیشتر بوده است.

آقای عرب افزود: این محلات با نوع آسیب آن‌ها مشخص شده و به طور مثال کودک آزاری در یک منطقه بیشتر گزارش گردیده که هدف ما شناسایی عوامل بسترساز این مشکلات است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس گفت: در این خصوص فراخوانی داده‌ایم که سازمانهای مردم نهاد علاقمند و متخصص با ارائه طرح‌های خود به بهزیستی در این برنامه شرکت کنند. در صورت پذیرش طرح‌ها از سوی وزارت کشور، بودجه مربوطه در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

سازمان بهزیستی ایران بارها در خصوص افزایش آسیب های اجتماعی هشدار داه و ابراز نگرانی کرده است.

به گفته مقام‌های سازمان بهزیستی، ایران از نظر «کاهش سن اعتیاد، شاخص ازدواج و طلاق، ایدز، آمار اعتیاد، افزایش تعداد کودکان کار و مصرف شیشه» در «وضعیت بد و نگران کننده‌ای» قرار دارد.

به دنبال افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی در ایران، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب سال ۱۳۹۴ خواهان «ریشه‌یابی» آسیب‌های اجتماعی در کشور شدند.

 

دیدگاه