«خودداری برخی مساجد و اماکن مذهبی فارس از پرداخت بدهی گاز»

  • 05 آبان 1396 - 16:11
«خودداری برخی مساجد و اماکن مذهبی فارس از پرداخت بدهی گاز»

یک مقام شرکت گاز استان فارس می‌گوید برخی مساجد و اماکن مذهبی در استان از پرداخت بدهی گاز خود خودداری می‌کنند و به همین دلیل قطع گاز این اماکن «قانونی» است.

محمد حسین پور، سرپرست معاونت بهره برداری شرکت گاز استان فارس و رئیس اداره گاز شیراز به خبرگزاری ایرنا گفته که برخی از این اماکن چهار سال است که بدهی خود را پرداخت نکرده‌اند.

به گفته او، این اماکن از پرداخت گاز بها معافند اما هزینه آبونمان و عوارض را می‌بایست پرداخت کنند و عدم پرداخت به منزله بدهی است.

حسین پور افزود: «شایسته نیست که ما هزینه گازبهای خانه‌ای را که فقط دو زوج سالخورده در آن ساکن هستند بگیریم و در صورت عدم پرداخت بدهی، گاز آنان را قطع کنیم اما در برابر بدهی سایر مؤسسات و اماکن بی تفاوت باشیم.»

سرپرست معاونت بهره برداری شرکت گاز استان فارس و رییس اداره گاز شیراز گفت: «اگر زندان‌ها، مدارس، مساجد، پادگان‌ها، کارخانه‌ها، کوره‌های آجرپزی و سایر مراکز عمومی نخواهند هزینه‌های خود را بپردازند، واقعاً منبع تأمین درآمدی شرکت گاز از کجاست؟ ما چگونه می‌توانیم در شرایط بودجه‌ای انقباضی مبادرت به اجرای طرح‌های زیر بنایی و توسعه کنیم؟ آیا آن روستایی دور دست که کمترین مصرف گاز را دارد حق استفاده از گاز را ندارد؟ آیا شایسته است که در این مراکز شهری گاز بی رویه و تصاعدی مصرف شود و برای پرداخت همین هزینه‌ای اندک هم اقدامی نکنند؟»

حسین پور افزود: «اصحاب مسجدی که چهار سال با بدهی انباشته شده مسجد را اداره کرده‌اند باید پاسخگوی ایرادات شرعی موضوع باشند، مردم دراین مساجد نماز می‌خوانند، با آب گرم وضو می‌گیرند، چای می‌نوشند، نذرها در مساجد با مصرف گاز ادا می‌شود، آیا عدم پرداخت بدهی مساجد دراین موارد اشکال ایجاد نمی‌کند؟»

سرپرست معاونت بهره برداری شرکت گاز استان فارس و رئیس اداره گاز شیراز گفت: پیرامون برخی از اماکن مذهبی در شیراز ده‌ها حجره تجاری متعلق به تجار و بازاریان و افراد متمول وجود دارد که آنها صبح و ظهر و شب در این مکان‌ها نماز می‌خوانند، آیا این افراد توانایی پرداخت بدهی‌های معوق مسجدی را که در آن نماز می‌خوانند ندارند؟

 

 

 

 

دیدگاه