درگیری های مرگبار دو طایفه در شرق خوزستان باعث تعطیلی مدارس شد

  • 14 اسفند 1395 - 14:02
درگیری های مرگبار دو طایفه در شرق خوزستان باعث تعطیلی مدارس شد

مجید صالحی، فرماندار شهرستان باغملک در شرق استان خوزستان گفت که در جریان درگیری دو طایفه در روستای «پتک» این شهرستان سه نفر کشته و یک نفر زخمی شده است. این درگیری ها باعث شده تا مدارس این روستا امروز تعطیل اعلام شوند.

صالحی امروز شنبه ۱۴ اسفند به خبرگزاری ایرنا گفت که این درگیری شامگاه جمعه ۱۳ اسفند بین دو طایفه «محمدی» و «موسایی» رخ داده است. کشته شدگان و فرد زخمی از طایفه محمدی هستند.

کشته شدگان ۲۶، ۳۵ و ۴۰ ساله بوده اند.

به گفته فرماندار باغملک، تعدادی از افراد طایفه محمدی شب گذشته در روستای «دو گچه» این شهرستان با هم نشستی در زمینه بررسی اختلافات با طایفه موسایی برگزار کرده بودند که پس از اتمام جلسه چهار نفر از آنان که برای رفتن به منزل سوار بر یک دستگاه خودروی سواری شده بودند توسط افرادی از طایفه موسایی مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند.

او گفت: در این حمله مسلحانه چهار سرنشین خودروی یاد شده مورد اصابت گلوله قرار گرفته که دو نفر از آنان در دم کشته شده و یک نفر از آنان در بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.

به گفته وی نیروهای انتظامی بلافاصله در محل حاضر شده و تمامی ترددها را کنترل می کنند.

فرماندار باغملک اظهار کرد:کار شناسائی و دستگیری قاتل یا قاتلین این حادثه توسط نیروهای انتظامی و امنیتی این شهرستان آغاز شده است.

وی گفت: به منظور حفظ جان دانش آموزان به دلیل در گیریهای احتمالی تمامی مدارس منطقه پتک از توابع این شهرستان در روز شنبه تعطیل اعلام گردید.

درگیری دو طایفه محمدی و موسایی در روستای پتک از توابع شهرستان باغملک از هشت سال پیش بر سر زمین های کشاورزی آغاز شده و تا کنون ۱۶ نفر از دو طایفه بر سر این اختلاف هشت ساله کشته شده اند.

درگیری بین این دو طایفه محمدی و موسایی در هفتم اسفند ماه سال جاری نیز به کشته شدن یک مرد جوان از طایفه محمدی منجر شد.

درگیری این دو طایفه در شهریور ماه سال پیش نیز منجر به کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن ۲۰ نفر از دو طرف درگیری شد.

تلاشها برای صلح و آشتی توسط بزرگان و ریش سفیدان منطقه تا کنون نتیجه ای نداده است و این تنشها رو به افزایش است.

حضور نیروهای پلیس در روستای پتک باغملک به دنبال درگیری های مرگبار شهریور ۱۳۹۴

بر پایه این گزارش طایفه محمدی پس از درگیری نخست که منجر به قتل چندین نفر شده بود، روستای پتک و خانه های خود را ترک و در روستاهای اطراف رامهرمز و آبگرمک ساکن شدند. با این حال خانه های آن ها توسط افرادی از طایفه مخالف شان به آتش کشیده شدند.

در همین حال روز دوشنبه ۹ اسفند جسد سوخته یک معلم زن به نام «زینب بزیون» در شهرستان رامهرمز در شرق خوزستان نیز کشف شده که هنوز به طور دقیق مشخص نیست آیا با درگیری های طایفه ای اخیر ارتباط دارد یا خیر.

علیرضا قاسمی نژاد دادستان رامهرمز در این خصوص گفته که «احتمالاتی در مورد مرگ این خانم متصور است اما اظهار نظر در این خصوص زود است و باید تا وصول نتیجه از طرف پزشکی قانونی صبر کرد.»

جسد این معلم توسط یک چوپان در یکی از مناطق کوهستانی در ۱۰ کیلومتری رامهرمز کشف شده است.

بر پایه این گزارش، شدت سوختگی به حدی بوده که جسد قابل شناسایی نبوده و هویت وی بر اساس موبایل و مدارکش مشخص شده است.

این زن، معلم نهضت سودآموزی بوده و در یکی از روستاهای اطراف رامهرمز تدریس می‌کرده است.

دیدگاه