نماینده شیراز: نظرسنجی مشورتی انتخاب رئیس علوم پزشکی شیراز شرایط لازم را ندارد

  • 04 آبان 1396 - 5:30
نماینده شیراز: نظرسنجی مشورتی انتخاب رئیس علوم پزشکی شیراز شرایط لازم را ندارد

فرج اله رجبی، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی می گوید که «نظر سنجی» مشورتی انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز «حداقل شرایط لازم جهت رجوع به آرای عمومی را ندارد.»

آقای رجبی افزود: «ظن آن می رود که همه این اقدامات، وسیله ای باشد برای مشروعیت بخشیدن به تصمیمی که پیش از این گرفته شده است و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تاکنون از اعلام رسمی آن ابا داشته است.»

خبر این نظرسنجی به طور ناگهانی شامگاه سه شنبه دوم آبان در سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز منتشر شده. قرار است این نظرسنجی روز پنجشنبه چهارم آبان از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر برگزار شود.

در همین حال دکتر سیدبصیر هاشمی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در نامه‌ای به سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت خواهان توقف نظرسنجی انتخاب رئیس بعدی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شده.

دکتر سیدبصیر هاشمی می‌گوید نحوه اعلام و زمان برگزاری نظرسنجی بدون اینکه نامزدها و برنامه‌ها مشخص باشد این گمان را به وجود آورده که نتایج آن احتمالاً «از پیش تعیین شده

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از وزیر بهداشت خواسته تا «روند غیرمتعارف این نظرسنجی» متوقف شود و «پس از انجام کارشناسی دقیق و تدوین آیین نامه روشن و اطلاع رسانی دقیق جهت اقناع افکار عمومی دانشگاهیان در زمان مناسب به اجرا درآید

پیش از این نیز برخی گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی گفته بودند که این نظرسنجی در واقع «تمسخر انتخابات و دموکراسی» است.

در حال حاضر محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. دکتر ایمانیه از سال ۱۳۸۴ تاکنون رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

ایمانیه مدتی قبل گفته بود که از سمتش استعفا کرده و وزیر بهداشت هم با آن به صورت شفاهی موافقت کرده است.

چهار سال قبل و با آغاز به کار دور اول دولت حسن روحانی، شماری از فعالان دانشجویی خواهان برکناری او شدند اما دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت دکتر ایمانیه را ابقا کرد. فعالان دانشجویی خواهان برکناری او و برچیده‌شدن برخوردهای امنیتی در این دانشگاه بودند. دکتر ایمانیه از چهره‌های نزدیک به محافظه‌کاران است.

 

دیدگاه