تاریخ : جمعه, ۴ مهر , ۱۳۹۹ 8 صفر 1442 Friday, 25 September , 2020
3

کشف هفت سیاره سنگی شبیه زمین با امکان وجود حیات

• ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۷:۵۰
کشف هفت سیاره سنگی شبیه زمین با امکان وجود حیات

محققان از کشف مجموعه‌ای شامل هفت سیاره سنگی در اندازه زمین خبر دادند که در مدار یک ستاره کوچک به نام «تراپیست یک» در کهکشان راه شیری قرار گرفته است.

به گزارش یور نیوز، شواهد موجود حاکی از آن است که سه سیاره در این میان «قابل زندگی» به نظر می‌رسند.

توماس زوربوچن، مدیر تحقیقاتی ناسا در این پروژه می‌گوید: «سه سیاره‌ای که سبز رنگ هستند در منطقه قابل سکونت و جایی هستند که به نظر می‌رسد در سطح آن‌ها آب وجود دارد. در حقیقت در شرایط جوی مناسب آب می‌تواند در سطح هر یک از این سیاره وجود داشته باشد.»

این هفت سیاره برای اولین بار به وسیله تلکسوپ فضایی اسپیتزر، متعلق به سازمان فضایی آمریکا (ناسا) دیده شدند.

میشل گیون، ستاره شناس از دانشگاه لیژ بلژیک نیز گفت: «ما با استفاده از اسپیتزر اندازه‌گیری‌های بسیار دقیقی انجام دادیم. اندازه‌گیری‌های اولیه از وجود توده‌هایی در شش سیاره حکایت دارد و اندازه‌های ما در مورد یکی از این سیاره‌ها نشان‌دهنده وجود ترکیب غنی و قابل توجهی آب است که این بسیار هیجان‌انگیز است زیرا این یکی از همان سیاره‌های قابل زندگی است.»

این سیاره ها در فاصله ۴۰ سال نوری از زمین قرار دارند و از نظر اندازه، وزن و دما بسیار شبیه زمین هستند. این هفت سیاره همچنین در فاصله کم و شرایطی یکسان نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند.

برچسب ها

1. سلام بگید ادرس بدهند اختلاس نجومی بکنیم بریم انجا اولین پناهنده باشیم تا اونایی تو دولت اختلاس میکنند بفهمند از خودشان زرنگ تر هم هست

2. یبار رفتم اونجا
    جا خوبیه همه چی هست
    از شیرمرغ گرفته تا جون آدمی زاد
    پیشنهاد میکنم برید و ببینید
    شنیدن کی بود مانند دیدن

3. اگه آب داشته باشه خوبه. شایدپیشرفت تکنولوژی باعث انتقال آب هم بشه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.