تجهیز خودروها به ایربگ‌ خارجی برای افزایش ایمنی عابران پیاده

  • 08 خرداد 1396 - 10:03
تجهیز خودروها به ایربگ‌ خارجی برای افزایش ایمنی عابران پیاده

شرکت خودروسازی سوباروی ژاپن روز چهارشنبه ۲۴ می (۳ خرداد) خودرویی را آزمایش کرد که مجهز به ایربگ خارجی است. هدف از اضافه کردن این تجهیزات، افزایش ایمنی عابران پیاده در زمان تصادف است. ژاپن آمار بالایی از مرگ عابران پیاده در حوادث رانندگی دارد.

به گزارش یورو نیوز، ایربگ خودروی مورد آزمایش، در موقعیت‌هایی غیر از برخورد با موانع غیر انسانی مانند برخورد با دیوار، فلز و یا رانندگی در آب فعال نمی‌شود.

توشیا فوروکاوا یکی از مدیران این شرکت خودروسازی می‌گوید: «مرگ عابران پیاده در ژاپن به خصوص سالمندانی که در شب تردد می‌کنند بالاست. ما مصمم به مقابله با مرگ در حال رشد عابران پیاده سالمند هستیم.»

او تاکید می‌کند: «علاقمندیم که تا جاییکه ممکن است خودروها را به این کیسه‌های هوایی مجهز کنیم. اما به دلیل اینکه سیستمی جدید نیاز دارد کار ساده‌ای در پیش نداریم. در هر حال به تدریج آن را توسعه خواهیم داد.»

این فنآوری جدید نیست اما هنوز فراگیر نشده است. شرکت سوبارو نخستین شرکت خودروسازی ژاپنی است که به این فن‌آوری مجهز می‌شود. در سال‌های اخیر برخی از شرکت‌های خودروسازی در دنیا اقدام به تجهیز خودروهای خود به این نوع ایربگ‌های خارجی کرده‌اند.

سال گذشته رسوایی مربوط به شرکت قطعه ساز «تاکاتا» ژاپن به خاطر پنهان‌کاری در عرضه ایربگ‌های معیوب و خطرساز سروصدای زیادی به‌پا کرد.

سیستم بادکننده برخی از ایربگ های ساخت این شرکت به جای تری نیترید سدیم به اشتباه با نیترات آمونیوم که یک ماده شیمیایی انفجاری است پر شده بودند و حریق ناشی از این مسئله حین تصادفات رانندگی دستکم ده قربانی گرفته است.

دیدگاه