خطر جدید و عجیب آووکادو

  • 24 اردیبهشت 1396 - 12:16
خطر جدید و عجیب آووکادو

در زندگی روزمره انسان با خطرات بزرگ و کوچک زیادی روبرو است: تصادف، شکستن دست و پا و قربانی جیب‌برشدن. پزشکان بریتانیایی به تازگی خطر دیگری را که هرروز در کمین انسان است، نیز کشف کرده‌اند: پوست‌کندن آووکادو.

به گزارش دویچه‌وله، آووکادو یا “گلابی تمساح” عنوان میوه‌ای معروف است که خاصیت‌های زیادی دارد و از جمله سرشار از ویتامین‌ها، به ویژه ویتامین K و E است. این میوه‌ی سبز رنگ که هسته‌ی درشتی هم در دل پنهان دارد، به قول یک جراح بریتانیایی در عین‌حال “خطرناک” است و ممکن است خورنده‌ی بخت‌برگشته را راهی بیمارستان کند.

“انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی” بریتانیا، اولین نهادی است که خطر نهفته در خوردن آووکادو را کشف کرده و از مقامات مسئول خواسته است، برای جلوگیری از بروز آن‌ها روی پوست کلفت این میوه، علامت‌های هشداردهنده بچسبانند: بریدن دست و ایجاد زخم‌های عمیق حین پوست‌کندن آووکادو یکی از این خطرات است.

سیمون اکسل، جراحی که در یکی از بیمارستان‌های لندن کار می‌کند دراین رابطه به خبرنگار روزنامه‌ی “تایمز” گفته، دست‌کم هر هفته چهار نفر که در حال پوست‌کندن آووکادو خود را “به شدت زخمی کرده‌اند” به بیمارستان مراجعه می‌کنند و او مجبور است آنان را جراحی کند.

اکسل برای رهایی از وظیفه جراحی که انجام آن لابد چندان خوش‌آیند نیست، توصیه می‌کند که مسئولان با صدور بخشنامه‌ای فروشندگان میوه را موظف کنند که پوست “گلابی تمساح” را با “علامت خطر” مزین کنند: به نظر او نقاشی “یک کارتون با یک صلیب قرمز و یک چاقو” کافی است که مصرف‌کنندگان را به این خطر آگاه  و او را از زحمت جراحی‌های پلاستیک متعاقب آنان خلاص کنند.

دیدگاه